דרמה בבית המשפט בלונדון: קווין ספייסי זוכה מכל האישומים נגדו

חבר המושבעים קבע כי שחקן הקולנוע האמריקני לא תקף מינית אף אחד מארבעת הגברים שהתלוננו נגדו, וכל האישומים נגדו בגין עבירות מין בוטלו. עם ההודעה על הכרעת הדין, פרץ ספייסי בבכי בתוך האולם, בשעה שמחוצה לו המתינו לו מעריצים. "אני חש הכרת תודה עצומה לחבר המושבעים"', אמר

זמן צפייה: 02:40

השחקן האמריקני זוכה האוסקר קווין ספייסי זוכה היום (רביעי) על ידי בית המשפט בלונדון מכל האישומים נגדו בגין עבירות מין, לאחר שחבר המושבעים קבע כי הוא לא תקף מינית אף אחד מארבעת הגברים שהתלוננו נגדו. בסיום המשפט, שנמשך ארבעה שבועות, פרץ ספייסי בבכי אל מול עיניהם של הנוכחים באולם בית המשפט.

השחקן בן ה-64 ניצב לאורך המשפט בפני 7 סעיפי אישום, לפיהם הוא תקף מינית ארבעה גברים בין השנים 2004-2003 - בזמן בו הוא שימש כמנהל האומנותי של תיאטרון בבריטניה. על פי הדיווחים, ספייסי הודה לחברי המושבעים, שקיבלו את ההחלטה הדרמטית לאחר דיונים שנמשכו מעל ל-12 שעות. ביציאה מבית המשפט אמר כוכב "בית הקלפים" בהצהרה לתקשורת: "אני מניח שכולכם יכולים להבין שיש לי עוד מה לעכל אחרי מה שקרה היום, אבל אני רוצה להגיד שאני חש הכרת תודה עצומה לחבר המושבעים, שחבריו לקחו את הזמן כדי לנתח בזהירות את כל הראיות לפני שהם קיבלו את החלטתם".

מחוץ לבית המשפט המתינו לספייסי מעריצים שאיחלו לו מזל טוב לכבוד יום הולדתו שחל היום, ואחרים קראו לעברו: "אוהבים אותך קווין".

Whatsapp Image 2023 07 26 At 1
קווין ספייסי במהלך המשפט | צילום: רויטרס

במהלך המשפט, טענו עורכי הדין של התביעה כי ספייסי התנהג בעברו כ"ביריון מיני" וכמי שנהנה לגרום לאנשים אחרים לחוש אי נעימות. ספייסי טען בתגובה כי האשמות נגדו הן "טירוף" ו"דקירה בגב".

תלונות נגד ספייסי בשל התנהגותו המינית, נזכיר, החלו לצוף בשנת 2017  - אז השחקן האמריקני אנתוני ראפ טען כי ספייסי תקף אותו מינית כשהוא היה קטין בן 14 בלבד. בתגובה לתלונה, הכחיש ספייסי את האירועים וניצל את ההזדמנות כדי לצאת מהארון כהומוסקסואל.

קווין ספייסי
קווין ספייסי | צילום: רויטרס

לאחר שהאשמות נוספות נגד ספייסי החלו לצוף, הודיעה חברת הסטרימינג "נטפליקס" על כך שהיא מפסיקה את התקשרותה עם ספייסי, שכיכב באותם ימים בתור נשיא ארצות הברית הבדיוני פרנק אנדרווד בסדרת הלהיט "בית הקלפים". בעקבות ההחלטה, ספייסי לא לקח חלק בעונה האחרונה של הסדרה. בסוף שנת 2021, קבע בית המשפט בלוס אנג'לס שעל ספייסי לשלם 30 מיליון דולר לנטפליקס, בשל הנזק שנגרם לה לאחר שנאלצה לפטר אותו.