כבר לא העשיר בעולם?: מאסק איבד את התואר לאיש עסקים צרפתי

בעלי טסלה וטוויטר ירד למקום השני ברשימת עשירי העולם של מגזין "פורבס", לאחר שברנאר ארנו עקף אותו עם הון מוערך של כ-185.4 מיליארד דולר. מייסד אמאזון ג'ף בזוס נמצא "רק" במקום הרביעי

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

מגזין "פורבס" הודיע היום (רביעי) כי אילון מאסק כבר אינו האיש העשיר בעולם, לאחר שאיבד את התואר לאיש העסקים הצרפתי ברנאר ארנו, בעלי התאגיד LVMH. נכסיו של ארנו כוללים בין היתר את מותגי היוקרה לואי ויטון וכריסטיאן דיור, ואת ענקית האיפור ספורה. לארנו יש הון אישי במוערך בכ-185.4 מיליארד דולר.

על פי הדיווח, אילון מאסק, הבעלים של טסלה וטוויטר, איבד את התואר המכובד בעקבות צעדים כלכליים שביצע על מנת לרכוש את הרשת החברתית, ביניהם מכירת מניות של טסלה, כדי שיוכל לממן את העסקה שעלותה כ-44 מיליארד דולר.

ברנאר ארנו. האיש העשיר בעולם
ברנאר ארנו. האיש העשיר בעולם | צילום: מתוך ויקיפדיה

למאסק, שהחזיק בתואר עד חודש ספטמבר 2021, יש הון אישי המוערך בכ-185.3 מיליארד דולר, והוא ירד למקום השני ברשימה. במקום השלישי נמצא גאוטם אדאני עם הון אישי של כ-134.8 מיליארד דולר. בבעלותו של איש העסקים ההודי נמצאת קבוצות "אדאני", המחזיקה בכ-15 טרמינלים ונמלי תעופה מסביב לעולם.

במקום הרביעי מתייצב מייסד אמאזון ג'ף בזוס עם הון של כ-111.5 מיליארד דולר, ואת הרשימה סוגר ווארן באפט, אחד המשקיעים המשמעותיים בעולם, עם 107 מיליארד דולר.