ארה"ב: עדות נוספת על הטרדה מינית של שופט העליון קוואנו

ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי אדם שנכח במסיבה בתקופה שבה היה קוואנו סטונדט באוניבריסטת ייל, סיפר שראה את השופט עם מכנסיו מופשלים, מטריד מינית צעירה שהייתה במקום

זמן צפייה: 00:31

עיתון ה"ניו יורק טיימס" פרסם אתמול (שבת) תחקיר על תקופתו של שופט בית המשפט העליון בארצות הברית, ברט קוואנו, כסטודנט באוניברסיטת ייל ובו טענה נוספת על הטרדה מינית מצד קוואנו. על פי התחקיר, מקס סטיר, בן מחזורו של קוואנו בשנות השמונים, סיפר כי ראה את קוואנו מפשיל את מכנסיו במהלך מסיבה במעונות האוניברסיטה. לאחר מכן, סיפר סטיר, חבריו של קוואנו דחפו את איבר מינו לידה של סטודנטית שנכחה במסיבה.

עוד עולה מהתחקיר, כי סטיר הודיע על כך בפני הסנאטורים וה-FBI אך התקרית לא נחקרה וכי גורמים שדיברו עם סטיר ראו דימיון בין עדות זו לעדותה של דבורה רמירז, שהועלתה לראשונה במהלך תהליך מינוי של קוואנו לבית המשפט העליון, שטענה כי קוואנו הפשיל את מכנסיו והפנה לעברה את איבר מינו בהמלך מסיבה נוספת.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארצות הברית הודיעה רשמית: בנו של אוסאמה בן לאדן חוסל

דיווח: מרגל אמריקני חולץ מרוסיה – לאחר שטראמפ חשף מידע חשאי

ברוב מוחץ: ארצות הברית אישרה הצהרה נגד תנועת ה-BDS

ברט קוואנו בזמן השימוע בעניינו
ברט קוואנו בזמן השימוע בעניינו | צילום: רויטרס

במהלך עדותו של השופט השמרן קוואנו בסנאט, שאישר את מינוי, הכחיש את הטענות להתנהלות מינית בלתי הולמת מצדו ואמר כי "אם סיפורה של רמירז היה נכון, זה היה השיחה של הקמפוס". לפי תחקיר הניו יורק טיימס, כמה אנשים אכן שמעו על התקרית בימים שחלפו אחרי המסיבה המדוברת. אך ה-FBI, שחקירתו הוגבלה על ידי הסנאט, שנשלט ברובו על ידי רפובליקנים, לא טרח לתשאל את אותם אנשים שיכלו לאשש את טענותיה של רמירז.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע תמיכה בקוואנו על רקע ההאשמות נגדו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "השקרים שנאמרים עליו לא יאומנים. מתי זה יפסק? הם מנסים להשפיע על הדעה, אסור לתת לזה לקרות".


כאמור, בתום סערה ציבורית בארה"ב אושר בסנאט מינויו של השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון, שנטען כי תקף מינית כמה נשים בעברו. 50 סנאטורים הצביעו בעד ו-48 הצביעו נגד. מאות בני אדם, רובם נשים, הפגינו מחוץ למבנה לפני ההצבעה, ודווח על עשרות עצורים. זאת, לאחר חשיפתה הפומבית של ד"ר קריסטין בלזי פורד, שטענה כי מועמדו של הנשיא טראמפ לבית המשפט העליון, השופט ברט קוואנו, ניסה לאנוס אותה לפני 36 שנה ולאחר שבמהלך השימוע נגדו השופט קוואנו עמד בפני ועדת החוקה של הסנאט והכחיש את הטענות נגדו.