הודו: בעקבות המצור על קשמיר - ישראלים מציפים את העיר לה

מטיילים רבים ביטלו את מסלול הנסיעה המתוכנן שלהם לחבל הארץ שבצפון המדינה, ונאלצו להאריך את שהותם בחבל לדאק. בשל כך, הישראלים ממלאים את האכסניות בלה, ועברית נשמעת תכופות במסעדות

זמן צפייה: 01:15

המתיחות בחבל קשמיר בחודש האחרון אילצה ישראלים רבים המטיילים בהודו לבטל את מסלול הנסיעה המתוכנן שלהם לעמק, ולהאריך את שהותם בעיר לה. הישראלים, שנאלצו לשנות את תוכניתם, נאלצים לעבור במקום זאת דרך חבל הארץ לדאק. בינתיים, שהותם הממושכת בלה, בירת החבל שנמצא בצפון המדינה, הפכה את העיר לסוג של "ישראל קטנה".

סטנזין נמזנג, מנהל המלון "הוטל קרין וויו" בעיר אמר כי "יש לנו 13 חדרים במלון. רובם מאוכלסים על ידי ישראלים. המצב דומה במלונות אחרים בעיר. ישראלים אוהבים את לדאק". כאשר מטיילים בעיר לה, ניתן להבחין בקלות בנוכחות המשמעותית של התיירים הישראלים, שעולים במספרם על תיירים ממדינות אחרות , בשפה העברית שנשמעת תכופות בשווקים וברחובות, וכן במסעדות ובחנויות הכשרות שמושכות את הקהל הישראלי.

לכתבות נוספות בנושא: 

המשבר בחבל קשמיר: הסלמה במתיחות ההיסטורית בין הודו ופקיסטן

בצעד חריג: הודו מבטלת את המעמד המיוחד של חבל קשמיר

דיווח: פקיסטן הציעה להודו להחיל הפסקת אש בחבל קשמיר

Indian Security Personnel Stand Guard Along A Deserted Street During Restrictions In Jammu
הפגנות בקשמיר

המצור על עמק קשמיר נמשך מזה חודש. זאת, מאז ששר הפנים ההודי, עמית שאה, הודיע על ביטולו של סעיף 370 של החוקה ההודית, העוסק במעמד המיוחד של החבל ובאופן ניהולו, וביטל את הזכויות המיוחדות שלהן זכו תושבי החבל הצפוני, שבו מתגוררים כארבעה מיליון תושבים - 95% מהם מוסלמים.

הסעיף נתן מעמד מיוחד לחבל קשמיר, ובמסגרתו התושבים יכלו לקבוע מערכת חוקים משלהם. כמו כן, לתושבים מחוץ לג'אמו וקשמיר היה אסור לרכוש קרקעות ולהפוך תושבי קבע, ורק תושבי האזור יכלו לעבוד בעבודות ממשלתיות. בהצהרתו ציין השר שאה כי "כל החוקה ההודית תחול גם על תושבי ג'אמו וקשמיר".