האישה שניפצה את תקרת הזכוכית: סיפורה של קמלה האריס

סגנית הנשיא הנכנסת, בת למהגרים מהודו וג'מייקה, היא האישה הראשונה שתכהן בתפקיד הבכיר. מהילדות כבת להורים גרושים, דרך הקריירה המשפטית המצליחה – ועד לנשיאות הסנאט

זמן צפייה: 04:04

אמש (שבת), עת הכריזו רשתות הטלוויזיה האמריקניות על זכייתו של ג'ו ביידן במרוץ לנשיאות, נרשמה היסטוריה כאשר קמלה האריס הפכה לאישה הראשונה שתכהן בתור סגנית נשיא ארצות הברית, זאת אחרי שהייתה האפרו-אמריקנית והאסייתית-אמריקנית הראשונה שכיהנה כסנאטורית וכתובעת הכללית מטעם קליפורניה.

האריס בת ה-56 נולדה באוקלנד שבקליפורניה, בת בכורה לחוקרת סרטן ממוצא הודי וכלכלן ג'מייקני. כשהייתה בת 7 התגרשו הוריה, והיא ואחותה הקטנה נותרו לגדול אצל האם. בעברה סיפרה האריס כי אמה "הבינה היטב שהיא מגדלת שתי בנות שחורות והייתה נחושה לדאוג לכך שנגדל להיות נשים בטוחות וגאות".

לכתבות נוספות בנושא >>

ריקודים ברחובות וזיקוקים: בארה"ב חוגגים את ניצחון ביידן

אחרי שעות של שתיקה, נתניהו בירך את ביידן: "מצפה לעבוד עמך"

ביידן בנאום הניצחון: "אני אאחד, לא אפלג – אהיה נשיא של כולם"

קמלה האריס
קמלה האריס | צילום: רויטרס

בתום התיכון החלה ללמוד כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת הווארד שבוושינגטון, וכמה שנים מאוחר יותר למדה משפטים במכללת הייסטינגס למשפטים של אוניברסיטת קליפורניה. בהמשך, הצטרפה למשרד התובע של מחוז סן פרנסיסקו, שם כיהנה בתור ראש המחלקה לענייני ילדים ומשפחה.

בשנת 2019 הצהירה על כוונתה להתמודד בבחירות המקדימות לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020, אולם בשל הסקרים שחזו לה הפסד - היא פרשה מהמרוץ. בחודש אוגוסט 2020 הכריז ביידן כי בחר בהאריס להיות לו לסגנית, עד שכידוע הוא נבחר והשניים, כאמור, עשו היסטוריה.

ג'ו ביידן וקמלה האריס בעצרת בחירות
ג'ו ביידן וקמלה האריס בעצרת בחירות | צילום: רויטרס

באשר לישראל, האריס הביעה תמיכה בפיתרון שתי מדינות לשני עמים, ובנאום שנשאה בשנת 2017 הבטיחה כי כל עוד היא סנאטורית, בכוונתה "להבטיח תמיכה דו-מפלגתית רחבה בביטחון ישראל ובזכותה להגן על עצמה". בעברה, הביעה תמיכה בהסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, וכן טענתה כי בהחלטתו של הנשיא היוצא טראמפ לפרוש מההסכם נגרמה "מבוכה לבעלות בריתה של ארה"ב".

הסגנית הנכנסת, אשר נשואה לעורך הדין היהודי אמריקני דאגלס אמהוף ומגדלת את שני ילדיו מנישואיו הראשונים, נבחרה השנה להופיע ברשימה השנתית של מגזין "טיים" בתור אחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם.