מוות מסתורי ברוסיה: יו"ר תאגיד נפט "נפל מחלון חדרו בביה"ח"

רביל מגאנוב, יו"ר "לוקויל" - יצרנית הנפט השנייה בגודלה ברוסיה - מת לאחר שנפל מחלון הקומה ה-6 בביה"ח במוסקבה שבו אושפז. שניים ממכריו אמרו: "לא סביר שהוא התאבד". במרץ התבטאה החברה נגד המלחמה באוקראינה וכינתה אותה "טראגית"

מגאנוב ופוטין
מגאנוב ופוטין | צילום: רויטרס

רביל מגאנוב, יו"ר "לוקויל", יצרנית הנפט השנייה בגודלה ברוסיה, מת היום (חמישי) לאחר שנפל מחלון הקומה השישית בבית החולים שבו היה מאושפז במוסקבה.

מדובר במקרה מוות נוסף בשרשרת של מקרים מסתוריים ברוסיה בהם מעורבים אנשי עסקים שנסיבות מותם לוטות בערפל. שתי דמויות המקורבות מאוד למגאנוב בן ה-67, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "לא סביר שהוא התאבד". יחד עם זאת, אדם אחר המקורב לחברת הנפט שבראשה עמד מגאנוב אמר כי ייתכן שאכן שם קץ לחייו - אך לכך אין כל אישור מכל מקור אחר.

בנוסף, בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דווח כי יו"ר חברת הנפט מת מיידית מפצעיו אחרי הנפילה, ובסוכנות הידיעות הממשלתית TASS דבקו בגרסה שלפיה הוא התאבד כיוון ש"נטל תרופות נגד דיכאון בזמן שקיבל טיפול להתקף לב".

ולדימיר פוטין ומיכאיל גורב'צוב
ולדימיר פוטין ומיכאיל גורבצ'וב | צילום: רויטרס

כמו כן, מותו של מגאנוב מגיע לאחר שהחברה בראשותו, "לואויל", הביעה בכמה הזדמנויות התנגדות לפלישה הרוסית לאוקראינה, כך לפי דיווח ב"טלגרף" הבריטי. "לוקויל" הייתה אחת החברות היחידות שגינו את פלישתו של פוטין לאוקראינה במרץ, ואף כינתה את הפעולה "טראגית". כמו כן, בחברת הנפט קראו ל"סיומו בהקדם האפשרי של הסכסוך המזוין".

Whatsapp Image 2022 04 19 At 0
העיר מריופול שכבשו הרוסים | צילום: רויטרס

בית החולים במרכז מוסקבה שבו טופל מגאנוב נחשב לאחד היוקרתיים בעיר. מדובר במוסד הרפואי שבו מת המנהיג הסובייטי מיכאיל גורבצ'וב מוקדם יותר השבוע. המשמעות היא שבבית החולים ישנה אבטחה צמודה למאושפזים, שהינם בדרך כלל בעלי ממון ואנשי המעמד הגבוה.