בפעם הראשונה כמלך: צ'ארלס הגיע לארמון בקינגהאם

המלך צ'ארלס השלישי הגיע ללונדון והתקבל בפרחים ובמחיאות כפיים על ידי ההמונים מחוץ לארמון. לפני כן נשמעו 96 מטחי כבוד - כגילה של אמו, המלכה אליזבת' השנייה, שהלכה אתמול לעולמה. הערב יישא המלך נאום ראשון

זמן צפייה: 03:25

עידן חדש בממלכה המאוחדת: המלך צ'ארלס השלישי הגיע אחר הצהריים (שישי) לארמון בקינגהאם בלונדון כשהוא מלווה ברעייתו קמילה ונכנס לארמון בפעם הראשונה כמלך לאחר מות אמו, המלכה אליזבת' השנייה, שהלכה לעולמה אמש בגיל 96.

צ'ארלס צפוי לשאת נאום ראשון כמלך מאוחר יותר הערב. קהל ההמונים שמתאגד מחוץ לארמון מאז אתמול קיבל את המלך החדש בפרחים ובמחיאות כפיים. עוד קודם לכן נשמעו ברחבי לונדון 96 מטחי כבוד, כגילה של המלכה המנוחה, לזכרה.

צ'ארלס וקמילה בלונדון
צ'ארלס וקמילה בלונדון | צילום: רויטרס

לא יכולים לעצור את הדמעות לאחר היוודע מותה של המלכה אליזבת'
לא יכולים לעצור את הדמעות לאחר היוודע מותה של המלכה אליזבת' | צילום: רויטרס

פרחים מחוץ לארמון בלונדון לאחר מותה של המלכה אליזבת'
פרחים מחוץ לארמון בלונדון לאחר מותה של המלכה אליזבת' | צילום: רויטרס

המונים מחוץ לארמון בקינגהאם בלונדון לאחר מות המלכה אליזבת'
המונים מחוץ לארמון בקינגהאם בלונדון לאחר מות המלכה אליזבת' | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס נשאה דברים בפרלמנט הבריטי שהתכנס לישיבת אבל מיוחדת. "בימים אלה אנחנו נזכרים בדבריה ביום ההולדת ה-21 שלה", אמרה טראס. "היא הבטיחה שתקדיש את חייה לשירות האומה. מעולם לא הייתה הבטחה שקוימה כל כך".

בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה לשעבר של בריטניה שהוחלף על ידי טראס, נאם גם הוא ואמר: "רק במותה כעת אנחנו מתחילים להבין את החשיבות של מה שהיא עשתה עבורנו. היא הראתה לעולם לא רק איך למשול על אנשים. היא הראתה לעולם איך לאהוב, ושיהיה לך אכפת". ג'ונסון הוסיף כי "היא הייתה בת המלוכה הנקבה הראשונה מזה דורות ששירתה שירות מלא בצבא".

מטחי כבוד למלכה אליזבת
מטחי כבוד למלכה אליזבת | צילום: רויטרס

גם נשיא צרפת עמנואל מקרון ספד למלכה המנוחה מוקדם יותר היום ואמר "עבורכם היא הייתה מלכתכם. עבורנו, היא הייתה ה-מלכה. היא תלווה את כולנו תמיד".

המלך צ'ארלס יוכרז רשמית כמלך מחר בשעה 12:00 (שעון ישראל) בטקס מיוחד בארמון בנט ג'יימס, טקס שיועבר בשידור חי לכל הממלכה.