איש השירות החשאי הוחזר לארה"ב בשל "תקרית פיזית עם אישה"

טרם הגיע הנשיא ביידן לישראל, הוחזר איש השירות החשאי ביום שני מישראל לארצות הברית, לאחר שהיה מעורב ב"תקרית פיזית" עם אישה בירושלים. הוא נעצר על ידי המשטרה; במשטרת ישראל אישרו את הפרטים כי הוא נחקר והועבר לקונסוליה

איש השירות החשאי האמריקני. אילוסטרציה
איש השירות החשאי האמריקני. אילוסטרציה | צילום: רויטרס

טרם הגיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לישראל, איש שירות חשאי אמריקני הוחזר ביום שני מישראל לארה"ב, לאחר שהיה מעורב ב"תקרית פיזית" עם אישה בירושלים. האישה, התלוננה כי הותקפה ברחוב על ידו, הוא נעצר על ידי המשטרה, ושוחרר לאחר זמן קצר. כך מדווחת רשת "CBS" האמריקנית.

במשטרת ישראל אישרו היום (רביעי) את הפרטים כי הוא נחקר והועבר לקונסוליה, לאחר מכן הוטס לארצות הברית. לדבריהם, האישה העירה לאיש השירות, שהיה שיכור והתנהג בצורה שאינה ראויה. התקרית אירעה בשוק מחנה יהודה.

שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה, ארכיון

דובר השירות החשאי אמר לרשת כי "הסוכן, שעבד בישראל נעצר נעצר לזמן קצר ונחקר על ידי משטרת ישראל, ששחררה אותו ללא כתב אישום. העובד שב לארה"ב. בהתאם לפרוטוקול של הסוכנות, הגישה שלו למערכות ולמתקני השירות החשאי הושעתה עד לתום בירורים נוספים".

גורם המעורה בפרטי האירוע אמר לרשת כי הסוכן יצא מארוחת ערב יחד עם חבריו, כאשר החל בעימות עם אישה ברחוב. האישה התלוננה בפני המשטרה וטענה שהסוכן תקף אותה, וכתוצאה מכך, היא נפגעה. כאמור, הוא נעצר על ידי המשטרה ושוחרר לאחר מכן. הגורם הוסיף ואמר כי החוקרים בארה"ב בודקים אם הסוכן היה שיכור בזמן המפגש.

זו גם לא הפעם הראשונה בה סוכן של השירות החשאי נשלח בחזרה לארה"ב טרם ביקור נשיאותי במדינה. בחודש מאי האחרון, שני עובדי השירות החשאי נשלחו הביתה מסיאול שבדרום קוריאה, והוצאו לחופשה מנהלית בעקבות תקרית מחוץ לתפקיד, שבה אחד החברים החל ב"מריבה" פיזית עם נהג מונית מקומי. המשטרה המקומית חקרה את האירוע, ואף אחד מהשניים לא נעצר או הואשם.