בדרך לארה"ב? צו ההסגרה של ג'וליאן אסאנג' נשלח לאישור ממשלת בריטניה

לאחר שבדצמבר אשתקד אישר ביהמ"ש את הסגרתו של מייסד "ויקיליקס", ביהמ"ש בלונדון הגיש את הצו לאישור סופי של ממשלת בריטניה. אסאנג', שכנגדו עומדים 18 אישומים פליליים ועונש מאסר צפוי של 175 שנים במצטבר, צפוי לערער על ההחלטה

גוליאן אסאנג
גוליאן אסאנג | צילום: רויטרס

עוד צעד בדרך להסגרה: בית המשפט בלונדון מסר היום (רביעי) כי הגיש באופן רשמי את צו ההסגרה של מייסד אתר "ויקיליקס" ודוברו, ג'וליאן אסאנג', לאישור ממשלת בריטניה. אם יאושר סופית, אסאנג' יוסגר לארה"ב, שם הוא מואשם בסעיף של ריגול. ביכולתו של אסאנג' לערער על ההחלטה.

כידוע, מייסד אתר ויקיליקס מבוקש בארה"ב בגין 18 סעיפים פליליים, לאחר שהאתר בראשותו פרסם אלפי מסמכים דיפלומטיים מסווגים ב-2010. אן יורשע, אבאנג' צפוי לשבת בכלא במצטבר 175 שנים.

בדצמבר אשתקד, החליט בית המשפט העליון של בריטניה לאשר את הסגרת אסאנג' לארצות הברית, כאשר מוקדם יותר באותה שנה סירב בית המשפט בבריטניה לבקשה האמריקנית, אך לאחר ערעור שהגיש עורך הדין שמייצג את הממשל בארה"ב - בית המשפט העליון בממלכה קיבל אותו.

אסאנג' בן ה-50 נמצא במעצר מאז אפריל 2019, והוא מוחזק כעת בכלא בלונדון. התובעים האמריקנים הפלילו אותו ב-17 אישומי ריגול ואישום אחד של שימוש לרעה במחשב.