פיצוצים נשמעו ברחבי קייב: "רוסיה תקפה עם מל"טים איראניים"

בשעה שנשיא רוסיה פוטין עושה את דרכו למינסק לפגישה עם נשיא בלארוס לוקשנקו, הצבא האוקראיני טוען כי 35 מל"טים "מתאבדים" תקפו בתים פרטיים ותשתיות אזרחיות בבירת אוקראינה, כאשר 30 מהם יורטו על ידי האוקראינים. לפי הדיווחים, לפחות שני אנשים נפצעו

תקיפת מל"טים איראנים בקייב, אוקראינה
תקיפת מל"טים איראנים בקייב, אוקראינה | צילום: רויטרס

בירת אוקראינה קייב הותקפה הבוקר (שני) פעם נוספת על ידי כלי טיס בלתי מאוישים תוצרת איראן, המכונים מל"טים שהאידים, ופצעו לפחות שני אנשים. הכוחות האוקראינים דיווחו כי יירטו 30 מתוך 35 המל"טים שתקפו את העיר. באותה השעה - נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עושה את דרכו לבלרוס.

המל"טים המתאבדים תוצרת איראן שוגרו מהחוף המזרחי של ים אזוב, וגרמו לנזק נוסף בתשתיות האזרחיות באוקראינה, כך לפי הדיווחים. אולקסי קולבה, מושל מחוז קייב, הודיע כי תשתיות אזרחיות ובתים פרטיים ניזוקו בעקבות מתקפת המל"טים, וכי הפצועים מקבלים טיפול רפואי ונמצאים בהשגחת רופאים.

בתוך כך, פוטין יגיע לפגישה ראשונה מזה שלוש וחצי שנים על אדמת בלרוס עם הנשיא, אלכסנדר לוקשנקו, למה שבקרמלין כינו "פגישת עבודה נרחבת". באוקראינה מזהירים מזה חודשים שבלרוס השכנה תצטרף ללחימה ותסייע לרוסיה לתקוף את אוקראינה משטחה.

"הגנה על גבולותינו, גם עם רוסיה וגם עם בלרוס - זו העדיפות הראשונה שלנו", אמר אתמול נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. "אנחנו מכינים עצמנו לכל תרחיש הגנתי".

הפסקת חשמל בקייב בעקבות המתקפה הרוסית
הפסקת חשמל בקייב בעקבות המתקפה הרוסית, נובמבר 2022 | צילום: רויטרס

אתמול דווח על אדם שנהרג בתקיפה אווירית אוקראינית במחוז בלגרוד שברוסיה, 35 ק"מ מהגבול, כך לפי גומים רוסיים. מושל בלגרוד סיפר כי ההרוג עבד בבניית חווה באזור, ושלח ניחומים למשפחתו. שמונה אנשים נוספים נפצעו ופונו לבית חולים לקבלת טיפול, הוסיף המושל.