"נעלמו עקבותיה": מה עלה בגורל העיתונאית הרוסית שמחתה נגד המלחמה?

אחרי שנכנסה באמצע שידור חדשות של ערוץ הטלוויזיה המרכזי ברוסיה, והפגינה נגד הפלישה לאוקראינה, מרינה אובסייניקובה נעצרה. עם זאת, 12 שעות אחרי המעצר עורכי דינה עדיין מחפשים אותה. "לא ידוע מה מצבה, הקשרה איתה נותק"

זמן צפייה: 02:24

עורכי הדין של מרינה אובסייניקובה, העיתונאית הרוסית שהפגינה אתמול (שני) בשידור חי בערוץ הטלוויזיה הרוסי המוביל נגד שלטונו של פוטין והפלישה לאוקראינה - טוענים כי מאז עקבותיה אבדו. "לא ידוע מה מצבה, הקשר איתה נותק", אמר אחד מעורכי דינה. "אמרו שהעבירו אותה למשטרה והיא לא שם. אם היינו יודעים איפה היא, היינו כבר שם. אנחנו מנסים כעת לברר את זה".

Nrnrsl
העובדת שנעצרה מרינה אובסייניקובה | צילום: פייסבוק

העיתונאית בת ה-43 הניפה שלט מחאה במהלך מהדורת החדשות שבו כתבה: "הם משקרים לך", זאת לא לפני שקראה למלחמה במזרח אירופה פשע וטענה בסרטון שפרסמה כי רוסיה היא הצד האגרסיבי שמתקיף את אוקראינה, ולא להיפך.

Nrhbvg
העובדת שנעצרה מרינה אובסייניקובה | צילום: פייסבוק

אובסייניקובה היא אם לשניים ועובדת חדשות אשר נעצרה מייד אחרי מחאתה במטה הערוץ, ועורכי דינה לא הצליחו ליצור איתה קשר מאז. כעת הם חוששים כי היא מוחזקת במקום סודי, כשלפי ארגון זכויות האדם הרוסי, הם כבר החלו בהכנת התיק לתביעה. במקביל הם צייצו בחשבון הטוויטר שלהם כי "עדיין לא ידוע היכן היא".

אחד מעורכי הדין שלה, דניל ברמן, אמר כי הוא צופה שהעיתונאית תוחזק בתחילה למשך 15 יום, ולאחר מכן תעמוד בפני מעצר תחת אישום פלילי, עם אפשרות של עונש מאסר ממושך. מרינה הוחזקה בתחילה במשך שלוש שעות בחדר במטה של מרכז הטלוויזיה של הערוץ שבמוסקבה. עורך דין אחר שפועל מטעמה, פאבל צ'יקוב, אמר היום כי "מקום הימצאה של מרינה עדיין לא ברור"..