דיפלומט אירופי בכיר בחזית המזרחית: "מביע תמיכה בריבונות אוקראינה"

ז'וזף בורל, הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות הביטחון של האיחוד האירופי, סייר בחלקה המזרחי של אוקראינה והביע סולידריות נוכח המשך האגרסיה הרוסית באזור. שר החוץ האוקראיני שהתלווה לבורל: "מדובר בתמיכה החזקה ביותר של האיחוד מאז 2014"

הדיפלומט האירופי זו'זף בורל בגבול מזרח אוקראינה
הדיפלומט האירופי זו'זף בורל בגבול מזרח אוקראינה | צילום: רויטרס

ברקע ההסלמה הנמשכת בגבול מזרח אוקראינה והחשש מפני פלישה בצאית רוסית למדינה, הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות הביטחון של האיחוד האירופי, זו'זף בורל, ביקר היום (רביעי) בחזית במזרח אוקראינה והביע תמיכה מבדינה. "לאוקראינה יש את התמיכה של האיחוד האירופי בכל הנוגע להתנגדות לאגרסיה הרוסית", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, והוסיף: "למעשה, מדובר בתמיכה החזקה ביותר מאז 2014".

בורל , שלווה על ידי שר החוץ האוקראיני אתו טס עם מסוק מעל אזור הסכסוף בלוהנסק, אמר כי "עם התעצמותה של רוסיה בגבול, אני כאן כדי להביע סולידריות עם אוקראינה. האיחוד תומך בריבונותה של אוקראינה וזה חשוב לעמידותה".

תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה
תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחחו ברקע ההסלמה בגבולות מזרח אירופה. במהלך השיחה, הביע הנשיא ביידן מביע תמיכה באוקראינה נוכח האגרסיה הרוסית, וכי הוא נכון לבחון תוכניות דיפלומטיות להורדת המתיחות בין הצדדים ובאזור כולו. "הבהרתי לפוטין שרוסיה לא יכולה לפלוש לקייב", אמר הנשיא ביידן.

כזכור, בשבוע שעבר שוחחו נשיא ארה"ב ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאחר שהאחרון יזם את השיחה מול האמריקנים, סביב המתיחות בגבולות מזרח אירופה. במהלך השיחה, הבהיר ביידן לפוטין כי פלישה צבאית רוסית לאוקראינה תגרור סנקציות חדשות נגד הקרמלין. בתגובה, השיב פוטין כי "הטעות הענקית הזו תוביל לניתוק קשרים מוחלט בין המדינות".