צרפת: המחליף של לה פן באיחוד הלאומי - ז'ורדן ברדלה, בן 27

המנהיג הרשמי של מפלגת הימין הקיצוני אושר היום - ונבחר לעמוד בראשות "האיחוד הלאומי", בתמיכה משמעותית של 84.84% מקולות חברי המפלגה

ג'ורדן ברדלה
ג'ורדן ברדלה | צילום: רויטרס

ז'ורדן ברדלה בן ה-27 הוא המנהיג החדש של מפלגת הימין הקיצוני הצרפתית "האיחוד הלאומי", כך אישרה היום (שבת) העצרת הלאומית של המפלגה. בכך, ברדלה צפוי להחליף כמנהיג המפלגה את מארין לה פן, שתתמקד במקום זאת בהובלת המפלגה בפרלמנט, לאחר שתפסה 89 מושבים באסיפה הלאומית מוקדם יותר השנה.

למעשה מדובר בפעם הראשונה בתולדותיה של המפלגה בת ה-50 שנה, שזו לא תונהג על ידי חברי משפחת לה פן. עם זאת, המהלך לא מסמן שינוי כיוון משמעותי עבור המפלגה. מארין לה פן נותרה מקור הכוח המשמעותי בה, והיא עדיין המועמדת האפשרית בבחירות הבאות לנשיאות ב-2027.

לה פן מסרה למפלגה היום כי היא לא נעלמת מהפוליטיקה: "אני לא עוזבת כדי לקחת חופשה. אני אהיה שם, איפה שהמדינה צריכה אותי", אמרה בכינוס המפלגה. ברדלה, המנהיג הנכנס - גדל במשפחה ענייה ממוצא איטלקי בפרברי פריז, הצטרף לימין הקיצוני כנער ועלה במהירות לצמרת המפלגה, וכך הפך לנשיא בפועל בשנה שעברה.

בנוסף, הוא ניהל את מערכת הבחירות האירופית המצליחה של המפלגה בשנת 2019, ומאז הרשים אפילו את אויביו באסרטיביות שלו במהלך הדיונים. הוא נתפס כנאמן ללה פן, ואמר לאחרונה לסוכנות הידיעות AFP כי הוא "מועמד כממשיך - במטרה לבנות על גבי המורשת המדהימה" של לה פן.