ג'וקוביץ' טוען: ההידבקות בקורונה מעניקה לי פטור מהצורך להתחסן

לאחר שכניסתו של כוכב הטניס הגדול בעולם לאוסטרליה נדחתה, עורכי דינו טענו בביהמ"ש כי העובדה שנדבק בנגיף בדצמבר אשתקד מאפשרת לו לא לקבל את החיסון שדרוש על מנת להכנס לאוסטרליה. במקביל, טניסאית מצ'כיה עזבה את המדינה לאחר שהויזה שלה בוטלה

זמן צפייה: 01:46

יומיים לאחר שאוסטרליה ביטלה את אשרת הכניסה של נובאק ג'וקוביץ', שחקן הטניס המוביל בעולם, עורכי דינו של כוכב הטניס טענו כי העובדה שנדבק בנגיף הקורונה ב-16 בדצמבר אתשקד - מעניקה לו פטור מהצורך להתחסן.

השחקן הסרבי, שזכה 9 פעמים באליפות אוסטרליה הפתוחה ועדיין מנסה לשבור את שיא הזכייה בתארים בגראנד סלאם, קיבל פטור רפואי על מנת להשתתף בטורניר הטניס היוקרתי. עם זאת, לאחר שנחת במלבורן והמתין בשדה התעופה במשך שעות - הוא נדרש לבסוף לעזוב את שטחי המדינה, והועבר למתקן מעצר למהגרים.

נובאק דג'וקוביץ אליפות אוסטרליה הפתוחה
דג'וקוביץ עם הגביע באליפות אוסטרליה בשנה שעברה | צילום: צילום: רויטרס

במסמכים שהגיש לבית המשפט באוסטרליה, טען ג'וקוביץ' כי ב-16 בדצמבר אשתקד הוא נבדק בבדיקת PCR שהתקבלה חיובית, אך יום לאחר מכן ב-17 בדצמבר ג'וקוביץ' צולם כשהוא השתתף בטקס בעודו לא עוטה מסכה, וכן תצלומים נוספים בהם ג'וקוביץ' הצטלם עם נערים צעירים שמתאמנים באחד ממתקני הספורט הנושאים את שמו - דבר שעלול לסבך את הטניסאי הבכיר בעולם עוד יותר. כמו כן, לא ברור אם ג'וקוביץ' היה מודע להיותו חולה קורונה בזמן הצילומים.

ג'וקוביץ בן ה-34, שידוע בתור מי שמתנגד לחיסוני הקורונה, קיבל פטור רפואי על מנת להשתתף בטורניר ה-Australian Open, דבר שהרגיז אוסטרלים רבים שנאלצים לחיות תחת הגבלות קשות נוכח ההתפשטות של המגפה במדינה.

בתוך כך, שחקנית הטניס הצ'כית רנטה וורקובה שהייתה אמורה לקחת חלק בטורניר החשוב, עזבה את אוסטרליה לאחר שהאשרה שלה בוטלה. הטניסאית בת ה-38 והמדורגת במקום ה-81 בעולם, נכנסה לאוסטרליה עם פטור בתוקף, לאחר שגם היא חלתה בקורונה.