"רוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה באירופה מ-1945": האזהרה של בריטניה

ג'ונסון אמר בריאיון לרשת BBC כי "כל הסימנים מראים שהתוכנית החלה לצאת לפועל". לטענתו, הפלישה קרובה מתמיד. לפי הערכות המודיעין העדכניות, הכוחות יפלשו מצפון לאזור הבירה קייב

זמן צפייה: 06:02

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בריאיון הלילה (ראשון) לרשת BBC כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945 וכל הסימנים מראים שהתוכנית החלה לצאת לפועל". ג'ונסון הוסיף כי לפי המודיעין, בפלישה הרוסית לאוקראינה הכוחות יגיעו עד קייב ויקיפו אותה.

"אנשים צריכים להבין את המחיר בחיי אדם שיהיה כרוך בזה", אמר ג'ונסון בריאיון שנערך במינכן, לשם הגיע לצורך כנס שנתי בנושאי ביטחון. הוא נשאל האם הפלישה עומדת להגיע ואמר כי "לצערי כל הראיות מראות על כך, אי אפשר להסתיר את זה".

Uroaxt
חייליים בתרגיל המשותף של רוסיה ובלארוס | צילום: רויטרס

ההערכות האחרונות של ארצות הברית הן שבין 169 אלף ל-190 אלף חיילים רוסים מוצבים כעת בגבול האוקראיני, כולל המורדים הפרו-רוסיים שבמזרח אוקראינה וכולל כוחות הנמצאים בבלארוס. רוסיה ממשיכה להכחיש שהיא מתכננת פלישה בקרוב וטוענת כי הכוחות נמצאים שם לאימונים בלבד.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר שלפי המודיעין שיש כרגע, רוסיה אינה מתכננת לפלוש לאוקראינה מהמזרח, דרך מחוזות דונבאס הנמצאים כבר במלחמה, אלא מבצפון אוקראינה, דרך בלארוס, ואל האזור המקיף את הבירה קייב.