הנשיא הנבחר ביידן: זה מביך שטראמפ מסרב להכיר בהפסד

נשיא ארה"ב הנבחר התייחס לסירובו של הנשיא המכהן להכיר בהפסד, ואמר: "אני מצפה לשוחח עימו". הוסיף: "התחלנו בחילופי השלטון - דבר לא יעצור אותנו"; פומפאו: "טראמפ ימשיך לכהונה שנייה"

זמן צפייה: 03:01

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן נשא הערב (שלישי) דברים לאומה האמריקנית, והסביר כיצד בכוונתו להמשיך עם תוכנית הבריאות אותה גיבש הנשיא לשעבר ברק אובמה - התוכנית שאותה ניסה דונלד טראמפ לבטל. בתוך כך, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר הערב כי "טראמפ ימשיך לכהונה שנייה".

בהמשך הערב, ביידן ענה לשאלות הכתבים, שרצו לשמוע בין היתר מה דעתו על כך שהנשיא המכהן מסרב להכיר בתוצאות הבחירות. תחילה, אמר כי לתחושותיו הסירוב של טראמפ הוא "מביש - וזה לא יעזור לו למורשת", וטען: "האמריקנים מבינים שהשלטון התחלף. אני חושב שרוב המצביעים שלו מבינים שאנחנו צריכים להתאחד ולצאת מהפוליטיקה המרירה שראינו בשנים האחרונות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לישראל יש את התשתיות הטובות ביותר": שיחת פרידה מפרופ' גמזו

למרות סירוב המדינה: יאיר ואבנר נתניהו קיבלו רכב חדש

רגב: אם היינו רוצים להיות פופוליסטים – היינו פותחים את הכול

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-north-america-part-2011102212' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של ביידן' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605039117/biden1_xkasaw.png' kid='1_mv2hkfgl' duration='53']

כמו כן, הנשיא הנבחר סיפר כי החל בתהליך המעבר לבית הלבן, וציין כי "היכולת של הממשל להכיר בניצחון שלנו לא משנה את הדינמיקה. הודענו אמש שאנחנו מתקדמים בצורה עקבית להקים את הממשל שלנו בבית הלבן ולאייש תפקידים בקבינט - וכלום לא יעצור אותנו".  בשלב זה, פנה באופן ישיר לטראמפ, ואמר: "אדוני הנשיא, אני מצפה לשוחח עמך". לכתבים בחדר, ציין כי יהיה נחמד אם הוא יודה בתוצאות - "אבל זה לא קריטי".

אבל עוד לפני הדברים שאמר על טראמפ, ביידן דיבר, כאמור, על תוכנית הבריאות: "אזרחי אמריקה יותר מאוחדים בנושא הזה מאשר חלוקים. זה לא צריך להיות עניין פוליטי, זה עניין אנושי. אני רוצה שכל אמריקני ידע: אם אתה חולה, לא ננטוש אותך. זאת הבטחה. לא נשאיר אותך להתמודד עם האתגר הזה לבד. נבנה מערכת בריאות שתשים אותך ואת משפחתך בעדיפות ראשונה".