זעם בהודו: נשים הוצעדו בעירום והותקפו באונס קבוצתי

הסרטון שעורר סערה מראה שתי נשים מוצעדות בעירום על ידי המון גברים במדינת מניפור שבצפון-מזרח תת היבשת, תוך שהן מתחננות שיניחו להן. המשטרה המקומית פתחה בחקירת המקרה, שנעשה על רקע של עימותים אלימים בין הקהילות המקומיות. ראש הממשלה מודי אמר כי התקרית "ביישה את הודו", והוסיף: "אני מבטיח לאומה שהחוק יעשה את שלו"

עימותים אתניים בהודו (ארכיון)
עימותים אתניים בהודו (ארכיון) | צילום: רויטרס

סרטון שמראה שתי נשים, אמא ובת, כשהן מוצעדות בעירום על ידי המון אלים במניפור שבצפון מזרח הודו לפני כחודשיים - עורר זעם במדינה מוכת האלימות, כך דווח היום (חמישי) ברשת BBC. בסרטון, ששותף פעמים רבות ברשתות החברתיות מאז יום רביעי, הנשים נראות כשהן נגררות ומותקפות מינית על ידי המון גברים שדחפו אותן לשדה, תוך כדי שהן מתחננות שיניחו להן.

המשטרה המקומית פתחה בחקירת אונס קבוצתי במקרה ועצרה אדם אחד. היא הוסיפה כי אנשים נוספים ייעצרו בקרוב, ומחוקקים בפרלמנט ההודי דרשו דיון בנושא. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, אמר כי התקרית "ביישה את הודו, ואף אשם לא יתחמק. אני מבטיח לאומה, החוק יעשה את שלו בכל הכוח. לעולם לא ניתן לסלוח על מה שקרה עם הבנות במניפור", ושבר בכך שתיקה בת חודשיים מאז התקרית.

גם השופט הראשי של המדינה, די צ'אנדרשוד, הביע דאגה מהתקיפה, ואמר כי היא "לא מקובלת" וכי "בית המשפט מוטרד מאוד מהסרטון". הוא הורה לממשלה לעדכן ​​את בית המשפט על הצעדים הננקטים נגד האשמים, והוסיף: "אנחנו ננקוט פעולה אם לא תעשה זאת".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי | צילום: רויטרס

על פי המשטרה, התקיפה נגד הנשים התרחשה כבר לפני חודשיים, אך היא עלתה לכותרות במדינה היום, לאחר שהסרטון נהיה ויראלי ברשתות החברתיות. הממשלה הפדרלית ביקשה מכל חברות המדיה החברתית למחוק את הסרטון מהפלטפורמות שלהן. התקרית אירעה על רקע עימותים אתניים אלימים בין הקהילות מיטיי וקוקי במניפור שהחלו בחודש מאי. פורום מנהיגי השבטים הילידים בהודו, אמר בהצהרה כי "הזוועות בוצעו בכפר במחוז קנגפוקפי נגד נשים מקהילת השבטים קוקי-זו. הנשים נאנסו בקבוצה".

גופן של נשים הופך לעתים קרובות למטרה במהלך מהומות וסכסוכים, ואונס ותקיפה מינית משמשים ככלי אלים כדי להעניש אותן. התקיפה המינית של האם ובתה, הוא הדוגמה האחרונה לכך. העובדה שהמעצר הראשון בוצע מעל חודשיים לאחר התקרית, שדווחה למשטרה גם לפני יותר מחודשיים לא מעוררת אמון רב ברשויות בהודו - יותר מכך מכיוון שרבים מהגברים ניתנים לזיהוי בבירור בצילומים.