ללא הסכמות: הסתיימו השיחות בין רוסיה ונאט"ו סביב המשבר באוקראינה

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי המפגש בנוגע לסכסוך במזרח אירופה היה "לא פשוט" - אך שני הצדדים הביעו את הצורך בהמשך הדיאלוג. המשנה למזכיר המדינה של ארצות הברית, ונדי רות שרמן: "הבהרנו כי לא ניתן לקיים דיאלוג כש-100 אלף חיילים רוסים מוצבים בגבול"

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג | צילום: רויטרס

משבר אוקראינה נמשך: השיחות בין רוסיה ונאט"ו הסתיימו היום (רביעי) ללא הסכמות. מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, מסר לכתבים בבריסל כי המפגש שעסק במצב באוקראינה היה "לא פשוט", וכי "לא יהיה קל לגשר על הפערים". מנגד, הוסיף כי בעלות ברית נאט"ו ורוסיה "הביעו את הצורך בהמשך הדיאלוג".

עוד הוסיף המזכ"ל כי "זה לא היה דיון קל, אבל זו בדיוק הסיבה שהפגישה הזו הייתה כל כך חשובה. היו לנו חילופי דברים מאוד רציניים וישירים על המצב באוקראינה, וההשלכות על הביטחון האירופי. יש הבדלים משמעותיים בין בעלות ברית נאט"ו ורוסיה בנושאים האלה. זה סימן חיובי שכל בעלות הברית של נאט"ו ורוסיה התיישבו סביב אותו שולחן, והתעסקו בנושאים מהותיים".

לצד זאת, המשנה למזכיר המדינה של ארצות הברית, ונדי רות שרמן, אמרה היום בתום המפגש בין נאט"ו ורוסיה: "הבהרנו לרוסים כי לא ניתן לקיים דיאלוג מוצלח כש-100 אלף חיילים רוסים מוצבים בגבול אוקראינה. זאת, אם הם מעוניינים בפתרון דיפלומטי - אחרת, ההשלכות מבחינתם יהיו קשות ביותר, ועליהם לעשות צעדים של התחייבות להפחתת המתיחות. עם זאת, הרוסים לא הסכימו לשום צעדים של דה-אסקלציה".

כזכור, הנציגים מרוסיה ונאט"ו נפגשו בבריסל היום לטובת דיון על משבר הגבול באוקראינה, שמטרתו לנטרל את המתיחות הגוברת בין רוסיה ואוקראינה במזרח אירופה.