הקורונה עדיין כאן: זן חדש אותר באוסטרליה, בריטניה וצרפת

על אף שהעולם כולו ניסה לשים את המגפה מאחור, הנגיף עדיין קיים ומפתח וריאנטים חדשים. באוסטרליה התגלתה מוטציה המכונה "ERIS" אצל 100 בני אדם, ועל אף שחוקרים באוניברסיטה הלאומית ביבשת מעריכים כי הזן אינו קטלני, עדיין קיים חשש כי הוא מידבק הרבה יותר מקודמיו

זמן צפייה: 02:53

לא קטלני, אך מידבק ביותר: באוסטרליה התגלו בימים האחרונים כ-100 מקרים של הווריאנט לקורונה "ERIS", ותוך ימים אותרו מקרי הדבקה בנגיף גם בבריטניה ובצרפת.

"אף על פי שהתקשורת, הפוליטיקאים והציבור שכחו, הקורונה עדיין כאן איתנו, והוא ממשיך להשתולל", ציין פרופסור ג'רמי ניקולסון, מנהל באוניברסיטה הלאומית של אוסטרלי.  "לפי הראיות שיש בידינו, 'ERIS' לא קטלני, אבל נראה כי הוא בעל יכולת הדבקה גבוהה יותר מהזנים הקודמים של הנגיף".

התפרצות קורונה מחודשת בסין, שנגחאי ריקה מאנשים
התפרצות קורונה מחודשת בסין, שנגחאי ריקה מאנשים | צילום: רויטרס

בבריטניה פורסם השבוע כי קבוצה של 200 מדענים החלו לעבוד על חיסוני מנע לאחר שהתגלו בממלכה כמה סוגים של וירוסים בקרב בעלי חיים, שעשויים לעבור גם אל בני אדם ולהכניס את המדינה למגפה נוספת, ומטרתם היא להגיע לחיסון תוך 100 יום ולא מעבר, כפי שקרה בעת מגפת הקורונה.

באי הבריטי כאמור כבר התגלו מקרים רבים של הוואריינט ועל פי הנתונים מספרי האשפוז גדלו בממלכה מאז ש"אריס" הגיח אל העולם, אך כאמור הסימפטומים של הנגיף החדש מזכירים את נגיף האומיקרון.