הניסויים נמשכים: צפון קוריאה שיגרה טילים בליסטיים לעבר יפן

משרד ההגנה היפני דיווח כי באזור השעה 7:00 נורו שני טילים בליסטיים לעבר המדינה ונפלו לים יפן ממזרח לחצי האי הקוריאני, מחוץ לאזור הכלכלי הבלעדי של יפן. בפיונגיאנג אישרו את הדיווח וטענו כי התרגיל הוא תגובה לתרגיל כוחות חיל האוויר המשולבים של ארצות הברית ודרום קוריאה

קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית, במהלך שיגור טיל בליסטי, ארכיון | צילום: רויטרס

משרד ההגנה של יפן דיווח הבוקר (שני) כי צפון קוריאה שיגרה שני טילים בליסטיים לעבר המדינה בסביבות השעה 7:00 (שעון מקומי), ונפלו לים יפן ממזרח לחצי האי הקוריאני, מחוץ לאזור הכלכלי הבלעדי של יפן. צפון קוריאה הודתה בתקרית וכינתה אותה "תרגיל גדול במיוחד של שיגור רקטות, שהוא אמצעי להתקפה גרעינית טקטית". עוד נמסר מפיונגיאנג כי התרגיל הוא תגובה לתרגיל כוחות חיל האוויר המשולבים של ארצות הברית ודרום קוריאה.

התרגיל הנוכחי מצטרף לשורת ניסויים של צפון קוריאה בחודשים האחרונים המאיימים על יפן. בתחילת חודש אוקטובר האחרון, לראשונה מזה חמש שנים, הרשויות ביפן קראו לאזרחים באזור הוקאידו הצפוני ובמחוז אאומורי בצפון-מזרח המדינה, לתפוס מחסה בבניינים לאחר שלפחות טיל בליסטי אחד נורה מכיוון צפון קוריאה וחלף מעל המדינה, כחלק מההסלמה בניסויי הטילים של פיונגיאנג, וגררו תגובה מיידית מטוקיו.

אזרחים בסיאול בירת דרום קוריאה צופים בדיווחי החדשות על שיגור הטיל מצפון קוריאה
אזרחים בסיאול בירת דרום קוריאה צופים בדיווחי החדשות על שיגור הטיל מצפון קוריאה, ארכיון | צילום: רויטרס

ראשי המטות המשולבים של דרום קוריאה (JCS) אישרו כי הטיל עבר מזרחה מעל יפן השכנה לאחר שיגור מאזור מופיונג-רי בצפון קוריאה בסביבות השעה 7:23 בבוקר שעון מקומי. זהו הטיל הבליסטי הראשון ששוגר מעל יפן מאז 2017, והוא נוסף לשורת ניסויי טילים בליסטיים ב-2022, שהייתה השנה עם מספר הניסויים הגדול ביותר מאז קים ג'ונג און עלה לשלטון בצפון קוריאה ב-2012.

כבר באותו השבוע צפון קוריאה המשיכה בניסויים ושיגרה שני טילים בליסטיים קצרי טווח מאזור מונצ'ון שבמחוז קנגוון למים שמול החוף המזרחי של חצי האי, כך מסר הצבא של דרום קוריאה. הטילים שוגרו בין 01:47 ל-01:53 לפנות בוקר (שעון מקומי) לפי שר ההגנה של יפן, טושירו אינו והוסיף כי שני הטילים נפלו מחוץ לאזור המים הכלכליים של יפן.