דיווח: אוקראינה תקפה כלי שיט רוסי - בפעם השנייה ברציפות

לפי הדיווח, הצבא האוקראיני תקף במהלך שעות הלילה מכלית רוסית בים השחור סמוך לחצי האי קרים בעזרת מל"ט ימי, לאחר שעשה זאת בפעם הראשונה בלילה שלפני. באוקראינה מכחישים את הפעולה, אך בכירים במדינה רואים בתקיפת השטחים שנכבשו על ידי רוסיה כ"משחק הוגן"

תקיפת המכלית
תקיפת המכלית | צילום: מתוך טוויטר

הצבא האוקראיני תקף הלילה (שבת) מכלית רוסית בים השחור, כך על פי דיווחים ברוסיה. לפי הדיווח, חדר המכונות של המכלית שבמצר קרץ', שסמוך לחצי האי קרים, נפגע באופן משמעותי. אוקראינה לא הגיבה באופן פומבי להאשמות, אך גורם בכיר מסר ל-BBC כי ככל הנראה נעשה שימוש במל"ט ימי לצורך התקיפה.

התקיפה הלילה היא השנייה במהלך הימים האחרונים המתבצעת מהצד האוקראיני בעזרת כלי טיס שכזה, כשגם בלילה בין חמישי לשישי בוצעה תקיפה דומה. מל"טים ימיים הם כלי טיס קטנים ולא מאויישים, הפועלים על פני המים או בתוכם.

לפי שירותי הביטחון האוקראיניים, המבצע נערך יחד עם הצי האוקראיני, ונעשה שימוש בכ-450 ק"ג של חומר נפץ מסוג TNT. הרוסים טוענים כי המכלית, שהייתה עמוסה בדלק או נפט, אותרה כ-27 ק"מ דרומית לגשר קרים. סוכנות התחבורה הימית ברוסיה טענה כי "נוצר חור" באזור חדר המכונות של כלי השיט, וכי הוא "הוצף".

בנוסף, כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי האורות בגשר קרים כבו, ושהתנועה באזור פסקה בעקבות המידע על ההתקפה הקרבה. מאוחר יותר הופצו תמונות ותיעודים של כלי השיט המותקף וכלי הטיס שככל הנראה ביצע את הפגיעה.

בקייב כאמור בינתיים לא מאשרים באופן רשמי את שתי התקיפות בסוף השבוע, אך גרומים אוקראיינים טוענים כי הם רואים תקיפות על האזורים שנכבשו על ידי רוסיה ועל המים שמקיפים אותם כ"משחק הוגן". עם זאת, לרוסיה יש שליטה די מלאה באזור הים השחור ונראה שגם שתי תקיפות כלי השיט שלה לא ישנו את המציאות הזו באזור.