"השראה לאחרים": חצה את האוקיינוס השקט - מבלי לראות את המסע

מיצוהירו איוואמוטו, יפני בן 52, איבד את הראייה כשהיה בן 16, אך הדבר לא מנע ממנו להשלים מסע מדהים שנמשך חודשיים וארך כ-9,000 ק"מ - מקליפורניה לפוקושימה. "להיות עיוור זה יקר ערך"

זמן צפייה: 02:27

מיצוהירו איוואמוטו, היפני בן ה-52, הגשים את חלומו - כשהצליח לחצות בסירה את האוקיינוס השקט, במסע שנמשך כחודשיים וארך מעל ל-9,000 קילומטרים. הדבר המדהים הוא, שאת כל זה הוא עשה מבלי לראות את הסירה הגלים והים, כיוון שאיבד לחלוטין את ראייתו בגיל 16.

איוואמוטו, שהחל לאבד את ראייתו כבר כשהיה בן 13, יצא בסוף חודש פברואר למסע מקליפורניה שבארצות הברית, יחד עם המלווה האמריקני שלו, דאג סמית. הוא ניווט והשיט את הסירה לגמרי לבדו אל היעד – נמל פוקושימה שביפן, לשם הגיע אמש (שבת), ארבעה ימים לפני לוח הזמנים המתוכנן. עם ההגעה חזרה הביתה הוא הבהיר – "אין מאושר ממני כרגע בעולם כולו. יש משמעויות ללהיות עיוור - לעודד ולהוות השראה לאחרים. להיות עיוור בעולם הזה ובחיים האלה שלי, זה יקר ערך, החיים שלי נהדרים".

מיצוהירו איוואמוטו
מיצוהירו איוואמוטו | צילום: החדשות 13

לפני כשש שנים, ניסה איוואמוטו להפוך ללקוי הראייה הראשון שחוצה בהפלגה רצופה את האוקיינוס האטלנטי, אך אז זה נגמר במפח נפש גדול. "ביום השישי התנגשנו בלווייתן והסירה החלה לשקוע. שמנו אפודי הצלה ועברנו לסירת החירום. חלפו 11 שעות עד שהצילו אותנו". בסופו של דבר, אותו כישלון לא שבר את רוחו, אלא רק הגביר את המוטיבציה. למרות שאיבד את הציוד היקר שנחוץ למסע, הוא לא אמר נואש - ופתח בקמפיין גיוס כספים מוצלח, שאיפשר לו לצאת למסע בשנית.