התעלומה נפתרה: בגן החיות ביפן גילו מי אביו של הגור שנולד

כשנתיים לאחר שנכנסה הקופה מומו להיריון, כיול סופסוף בגן החיות ביפן מי הוא אביו של הגור שנולד. מומו, קופה מסוג גיבון, הייתה לבד בכלוב שלה ועובדי גן החיות הופתעו לגלות יום אחד שהיא בהיריון. כעת, נערכה בדיקת DNA שחשפה מי הוא אביו של הקופיף

Tubihh

בגן החיות קוג'וקושימה שבעיר נגסאקי ביפן, מאמינים כי סופסוף הצליחו לפתור תעלומה שהעסיקה אותם במשך זמן רב - כיצד נכנסה להיריון קופה מסוג גיבון שהייתה לבדה בכלוב. שנתיים לאחר שהקופה מומו בת ה-12 ילדה גור גיבון לבן-ידיים, השבוע נערכה בדיקת DNA שגילתה מי אביו של הקופיף הצעיר.

לעובדי גן החיות ישנה תיאוריה בעקבות הממצאים - שהעלו כי האבא הוא איטו, גיבון בן 34 ששהה בתא סמוך למומו בתקופה בה נכנסה להיריון. לפי גן החיות, הקופים ככל הנראה הצליחו להתרבות דרך פתח קטן, בקוטר 9 מילימיטרים בלבד, בין הכלובים שלהם.

Ytiitp
הגור של מומו בגן החיות

עובדת גן החיות סיפרה כי לקח כשנתיים לבצע את הבדיקה מפני שהאם מומו הגנה על הגור ולא אפשרה לצוות להתקרב אליו עד שגדל מספיק. קופים מסוג זה הם מונוגמיים ונשארים לרוב נאמנים לבני זוגם, לכן איטו ומומו יאוחדו כעת ויחיו ביחד בכלוב אחד.

הגור שנולד עוד לא קיבל שם רשמי. הוא שוקל כ-2 קילוגרמים ולפי גן החיות הוא בריא וגדל לצד אמו האוהבת. סגן מנהל גן החיות אמר כי "חיים יקרים נולדו לעולם, נמשיך לטפל בו ולדאוג לו ונקווה שיזכה לחיים ארוכים ובריאים".

Hedhvu
מומו והגור שלה בגן החיות

גיבון לבן-ידיים הוא מהקטנים שבמיני הקופים. משקל של פרט בוגר הוא בין 4 ל-6 קילוגרמים בלבד. צבע הפרווה שלו הוא חום כהה או שחור, כשהידיים והפנים שלו לבנות - כשמו. בטבע הגיבון גדל באזור דרום-מזרח אסיה, בג'ונגלים של תאילנד ומלזיה. הגיבון נמצא בסכנת הכחדה בשל צייד בלתי חוקי למטרות מזון או כחיית שעשועים. בנוסף, הוא נפגע מהרס יערות וניצול משאבי הטבע.