מלון "האח הגדול" ביפן: דולר ללילה - והשהות כולה משודרת ברשת

התעריף הנמוך מלווה במחיר: האורח מצולם מרגע כניסתו לחדר ועד העזיבה, ותיעוד ההתרחשויות במקום עולה במלואו ליוטיוב. מנכ"ל המלון: "המחיר הזול של החדר יתקזז עם ההכנסות מפרסומות"

זמן צפייה: 02:10

מחיר שגובה מלון ביפן עבור לינה באחד מחדריו עומד על מאה ין ללילה, שהם דולר אחד ויחיד. כפי שפורסם היום (רביעי) ב"החדשות עם יעקב אילון", המחיר הכספי הוא לא היחיד שהאורחים נדרשים לשלם, יש גם מחיר נוסף בצידו: איבוד הפרטיות. כדי לזכות בתעריף נכסף זה, כל שנותר הוא להסכים להיות מתועדים מבוקר עד לילה באמצעות מצלמה שמוצבת דרך קבע בתוך החדר ומעבירה את כל המתרחש בו בשידור חי בערוץ היוטיוב של המלון.

מי שיבחר לוותר על התענוג של תיעוד רציף א-לה "האח הגדול", ייאלץ לשלם את המחיר הרגיל שעומד על כ-30 דולר ללילה. אך בעולם בו אנשים מתעדים את עצמם מרצונם החופשי ומעלים הכל לסטורי ברשתות החברתיות מרצונם החופשי - למה שלא "יגזרו קופון" באותה הזדמנות וירוויחו הנחה משמעותית בלינה במסגרת טיול באחת המדינות היקרות בעולם?

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

באיזו עיר בישראל תוחלת החיים הגבוהה ביותר – ואיפה הכי נמוכה?

עוקפים מימין: אלו האנשים שהמדינה מאשרת להם לנסוע בנת"צים

"נדרסה אישה ברכבת הקלה בי-ם": השיחה למוקד החירום • האזינו

המצלמה בחדר המלון היפני
המצלמה בחדר המלון היפני | צילום: חדשות 13

מה ירוויחו הבעלים של המלון מהמהלך השיווקי השנוי במחלוקת? כפי שהסביר טטסויה לינו, מנכ"ל המלון: "המודל הכללי עליו נשען המלון הוא די פשוט ומוכר - המחיר הזול של החדר יתקזז עם ההכנסות המתוכננות מהפרסומות המופיעות ביוטיוב". אם תרצו - במקום בכסף, האורחים משלמים בפרטיות.

טטסויה לינו, בעל המלון שגובה דולר אחד ללילה
טטסויה לינו, בעל המלון שגובה דולר אחד ללילה | צילום: חדשות 13

מאז הושק מיזם "דולר לילה" במלון לפני כמה שבועות, צבר ערוץ היוטיוב של המלון אלפי עוקבים. במקרה והחדר המדובר עומד ריק מדיירים - לינו לא משאיר את העוקבים מאוכזבים: כדי לא לפגוע בחוויית הצפייה הוא פשוט מעביר את השידור לחדר הפרטי שלו.

לצד התייקרות מחירי המלונות במקומות רבים בעולם, בשנים האחרונות לא מעט תיירים מוכנים להתפשר על משהו לטובת כיווץ המחיר. ממש כמו בטיסות הלואו-קוסט, כך גם בעולם האירוח: טרנד קפסולות השינה שנולד גם הוא ביפן, מהווה פתרון זול (וצפוף) למלונות הפאר בטוקיו הבירה היקרה. כעת נשאלת השאלה, האם רעיון מלון "האח הגדול" יתפשט ברחבי העולם, והאם נסכים להפקיר את פרטיותנו בעבור מחיר משתלם.