הצתת סטודיו האנימציה ביפן: החשוד טען לגניבה ספרותית

מחקירת השריפה שגבתה את חייהם של 34 בני אדם וגרמה לפציעתם של עשרות אחרים בקיוטו, עולה כי החשוד האשים את החברה בגניבת יצירתו. עד ראייה: "אמר לשוטר 'הם תמיד גונבים, זאת אשמתם'"

הבניין בקיוטו בו הוצת האולפן
הבניין בקיוטו בו הוצת האולפן | צילום: רויטרס

השריפה ביפן: מחקירת ההצתה בסטודיו האנימציה שבעיר קיוטו עולה כי החשוד בהצתה, בן 41, טען כי הסטודיו גנב יצירה שכתב – ועיבד אותה לסרט ללא שמירה על זכויות היוצרים שלו. כך דווח הלילה (שבת) בכלי התקשורת ביפן. מנכ"ל הסטודיו, באט האטה, אמר לתקשורת כי אינו מכיר טענות על גניבה ספרותית והוסיף כי לא היו תכתובות בין החשוד לחברה.

עוד בחדשות 13:

יפן: 33 הרוגים ועשרות פצועים בהצתה באולפן אנימציה בקיוטו

בארץ מחכים שייעלמו, במזרח שוות הון: מדוזות – לא מה שחשבתם

משמרות המהפכה האיראניים: "השתלטנו על מכלית נפט בריטית"

לדברי המשטרה המקומית, החשוד נפגע קשה בהצתה, והועבר לבית חולים המתמחה בטיפול בכוויות. בשל חומרת פציעתו, אינו מדבר, אך עד ראייה סיפר כי כאשר נעצר, אמר החשוד לשוטרים: "הם תמיד גונבים, זאת אשמתם". עד נוסף העובד במפעל הסמוך לסטודיו, סיפר כי ראה את החשוד כשנעצר. "הוא נראה כמו בובת ראווה משוחרת וללא שיער", סיפר. "המכנסיים שלו נשרפו עד אזור השוקיים".

ההצתה שהתרחשה ביום חמישי האחרון היא החמורה שהתרחשה במדינה מזה שני עשורים. ב-2001 פרצה ברובע הבידור בטוקיו שריפה שגבתה את חייהם של 44 בני אדם. המשטרה קבעה כי השריפה פרצה כתוצאה מהצתה, אך לא נעצרו כל חשודים. עם זאת, חמישה בני אדם הורשעו ברשלנות במעורבות במקרה.