יפן לאירופה: עזרו לנו נגד האגרסיביות של סין

שר ההגנה היפני התראיין לעיתון "הגארדיאן" הבריטי וקרא למדינות אירופה לעמוד לצד טוקיו במאבק מול המעצמה האסיאתית. "סין מנסה באופן חד צדדי לשנות את הסטטוס קוו במזרח אסיה"

שר ההגנה היפני נובואו קישי
שר ההגנה היפני נובואו קישי | צילום: רויטרס

יפן לוחצת על מדינות אירופה לעמוד לצדה מול האגרסיביות של סין - כך פורסם היום (שני) בעיתון "הגארדיאן" הבריטי. בריאיון לעיתון, שר ההגנה של יפן, נובואו קישי, אמר כי סין הפכה לחזקה פוליטית, כלכלית וצבאית "ומנסה לשנות, באופן חד צדדי, את הסטטוס קוו במזרח אסיה ובים סין הדרומי", אשר מספר מדינות מזרח ודרום-מזרח אסיה טוענות לריבונות עליו.

"סין מחזקת את כוחה הצבאי באיכות ובכמות ואני מודאג מאוד לביטחון, לא רק של מדינתי, אלא גם של האזור כולו ושל הקהילה הבינלאומית", אמר קישי. הזהרותיו מגיעות על רקע חששות גוברים בעולם מפני שאיפות סין והתחזקותה בעיקר בים סין הדרומי, בגבול עם הודו ובטאיוואן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צפון קוריאה מזהירה מפני "מירוץ חימוש גרעיני"

בתום חקירה סמויה: המשטרה עצרה ראש ארגון פשע באשדוד

אחרי 7 שנות נתק מדיני: שר החוץ ומקבילתו השוודית שוחחו

הריאיון עם קישי נערך לפני שנחתם ההסכם הגדול בין ארצות הברית, בריטניה ואסוטרליה על בניית צוללת גרעינית אוסטרלית, שלפי ההערכות מטרתה היא התמודדות עם העוינות הסינית בזירה האזורית. לדבריו, נדרשת פעולה רצינית על מנת להתמודד עם בייג'ינג, "חשוב שמדינות רבות ידברו בגלוי על הסיטואציה על מנת ליצור הרתעה".