פיתוח חדשני ביפן: מקלות אכילה חשמליים יהפכו את האוכל למלוח יותר

במטרה להפחית את כמויות הנתרן במאכלים הפופולריים במדינת האי, מבלי לפגוע בטעם, חוקרים הצליחו לפתח מקלות אכילה חשמליים שיוצרים תחושה של טעם מלוח. המאכלים היפניים ידועים במליחותם בשל השימוש הרב ברוטב סויה ובמיסו והיפנים צורכים 10 גרמים של מלח ביום

Whatsapp Image 2022 04 19 At 1
מקלות האכילה החשמליים | צילום: רויטרס

פיתוח חדש ביפן אמור לסייע לסועדים ליהנות מהטעם של המנות הפופולריות במדינה מבלי לדאוג מכמות המלח הגבוהה שיש בהן. חוקרים יפנים הצליחו לפתח מקלות אכילה שמעניקים טעם מלוח באופן מלאכותי - לראשונה בעולם.

מטרת הפיתוח היא להוריד את כמויות הנתרן במזון, שבאופן מסורתי במדינה נחשב למלוח בגלל מרכיבים פופולריים כמו רוטב סויה ומיסו. מקלות האכילה יוצרים טעם מלוח בעזרת גירוי חשמלי ומיני-מחשב שלובש הסועד כצמיד על ידו.

Whatsapp Image 2022 04 19 At 1
מקלות האכילה החשמליים | צילום: רויטרס

פרופסור באוניברסיטת מייג'י שבטוקיו, שבמעבדה שלו פותח המכשיר הסביר כי המכשיר מעביר יוני נתרן שמקורם במזון - אל הפה, וכך נוצרת תחושה של מליחות. הוא פותח יחד עם חברת ייצור מזון בשם "קירין", שם אמרו כי הם מקווים לעבוד על האבטיפוש ולהוציא את המוצר לשוק בשנה הבאה.

היפני הממוצע אוכל כ-10 גרמים של מלח ביום - כפול מהכמות המומלצת על ידי ארגון הבריאות העולמי. משרד הבריאות במדינה הציע להפחית את צריכת המלח היומית ל-7.5 גרמים לגברים ו-6.5 גרמים לנשים.

Whatsapp Image 2022 04 19 At 1
מקלות האכילה החשמליים | צילום: רויטרס

בהודעה של חברת "קירין" נכתב כי מקלות האכילה משתמשים "בחשמל חלש מאוד - לא מספיק כדי להשפיע על גוף האדם - במטרה לגרום ליונים כמו של מלח ביתי ומונוסודיום גלוטמט כך שישנו את תפיסת הטעם ויגרמו לאוכל להרגיש כאילו הוא בטעמים חזקים או חלשים יותר".

ניסויים ובדיקות שנעשו על אנשים שרגילים לדיאטות דלות בנתרן אישרו כי המכשיר מגביר את הטעם המלוח של מזון דל נתרן בערך פי 1.5. לדברי המפתחים, המשתתפים בניסוי קיבלו מרק מיסו מופחת מלח והרגישו כי טעמי המנה היו משופרים.