יפן: 33 הרוגים ועשרות פצועים בהצתה באולפן אנימציה בקיוטו

הרשויות מסרו כי לפי החשד, אדם פרץ לאולפנים בעיר שבדרום המדינה, שפך נוזל דליק, צעק "כולכם תמותו" - והצית את המקום. לפחות עשרה נפגעו באורח קשה ורבים מוגדרים כנעדרים

זמן צפייה: 03:11

הרשויות ביפן הודיעו הבוקר (חמישי) כי 33 בני אדם נספו ועשרות נוספים נפצעו, בהם עשרה במצב קשה, כתוצאה משריפה שפרצה באולפני אנימציה בעיר קיוטו, שככל הנראה נבעה מהצתה. לפי החשד, אדם פרץ לאולפנים, שפך נוזל דליק, צעק "כולכם תמותו" ואז הצית את המקום. כמו כן, בני אדם רבים מוגדרים כנעדרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

חשש מדליפת פרטים: בארה"ב קוראים לחקור את אפליקציית "פייס-אפ"

גרמניה: הורים שלא יחסנו את ילדיהם נגד חצבת ייקנסו באלפי יורו

יפן: גבר דקר 18 אנשים בתחנת אוטובוס – שלושה נהרגו

הבניין בקיוטו בו הוצת האולפן
הבניין בקיוטו בו הוצת האולפן | צילום: רויטרס

בסוף חודש מאי, יצא גבר במסע הרג בעיר קווסאקי שסמוכה לטוקיו. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, התוקף הסתער לעבר תחנת אוטובוס ודקר 18 בני אדם, בעודו צועק "אני אהרוג אתכם". שלושה בני אדם נהרגו בתקרית, בהם תלמידת בית ספר וגם התוקף – שדקר את עצמו ומת בזירה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שסיים באותה העת את ביקורו במדינה, התייחס לאירוע ואמר כי מדינתו "עומדת לצד יפן בשעתה הקשה".

עד ראייה לאירוע המתגורר בקרבת מקום סיפר כי התעורר לקול הצרחות ויצא מייד לרחוב. "קשה לתאר את המחזות האלו, את הקולות. זה לא היה נשמע כמו תלמידות בית ספר שנהנות מהבוקר שלהן. זה היה לא נורמלי", סיפר. "ראיתי ילדה שפופה על הקרקע, חמש או שש ילדות שעמדו בקרבתה היו אלו ששמעתי צורחות. היה דם בכל מקום".