מתח ביקורת על הבנקים בסין - ונעלם: מה קרה למייסד עליבאבא?

לפני כמה שבועות, המיליארדר הסיני ג'ק מא יצא נגד שיטת הכלכלה והרגולטורים במדינתו. מאז, הוא הפסיק לצייץ בטוויטר, לא הופיע בתוכנית הגמר שבה הוא שופט - ונעלם מהעין הציבורית

זמן צפייה: 02:35

מזה כמה שבועות שהמיליארדר הסיני ג'ק מא, אשר הקים את קבוצת "עליבאבא" - נעלם מהעין הציבורית. בתקשורת העולמית הביאו הבוקר (ראשון) את סיפור היעלמותו של מא, אחד מעשירי סין, שלא נראה בציבור מאז שמתח ביקורת על הרגולטורים והבנקים בבעלות סין, בוועידה שנערכה בסוף אוקטובר.

אחד הסימנים המחשידים הגיע כאשר מא בן ה-56 לא הופיע בגמר התוכנית Africa’s Business Heroes שבה הוא מכהן כשופט. שבועות לפני כן, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "לא יכול לחכות" לפגוש את המתמודדים, ובכל זאת - כאמור, לגמר הוא לא הגיע, תמונתו הוסרה מאתר התוכנית - והוא נעדר מהסרטונים שצולמו מראש וליוו את המשדר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3,977 נדבקים חדשים אתמול – 5.3% מהבדיקות חיוביות

אדלשטיין: "נוכח העלייה בתחלואה, אביא הצעה לסגר מלא לשבועיים"

אלימות בהפגנה בירושלים על מות נער הגבעות – 8 שוטרים נפצעו

ג'ק מא, מייסד עליבאבא
ג'ק מא, מייסד עליבאבא, נעלם | צילום: חדשות 13

מא, שהונו מוערך ב-48 מיליארד דולר, יצא לא פעם נגד שיטת הרגולציה בסין על הבנקים הממשלתיים בה. מאמצע אוקטובר, היום שבו העביר פעם נוספת ביקורת על שיטת הכלכלה במשטר הסיני, הוא לא נראה בפומבי ולא צייץ בחשבון הטוויטר שלו - למרות שעד אותו היום היה עושה זאת כמה פעמים ביום.

ב-dailymail סיפרו כי עד לאחרונה, מא נחשב לדמות מובילה בגישתה הייחודית של סין ליצירת הון ושחרור כוחות השוק בתוך מסגרת קומוניסטית עם שליטה אדוקה. במשך  תקופה, הוא שימש כנער הפוסטר של השלטון הקומוניסטי, אולם נראה שכעת שליטי המדינה פנו נגדו לאחר הביקורת שמתח. עד כה, אין ראיות לכך שנגרם לו נזק פיזי כלשהו.