ארה"ב: שוטר הוזעק לבית שנותר פתוח – וירה למוות בדיירת

אטטיאנה ג'פרסון, צעירה אפרו-אמריקנית, נורתה למוות לעיניי אחיינה בן ה-8. מתיעוד האירוע במצלמת הגוף עולה כי השוטר קרא לה להרים ידיים, ומיד לאחר מכן ירה בה דרך חלון חדר השינה בו שהתה

אטטיאנה ג'פרסון, נורתה בביתה על ידי שוטר | צילום: חדשות 13

אירוע ירי משטרתי נוסף כלפי אישה ממוצא אפרו-אמריקני מסעיר את ארצות הברית: אטטיאנה ג'פרסון בת ה-28 נורתה בסוף השבוע למוות בביתה שבטקסס על ידי שוטר, לעיני אחיינה בן השמונה. מפרטי האירוע עולה כי שני שוטרים הוזעקו לבית בעיר פורט וורט, לאחר ששכן הבחין כי דלת הבית נותרה פתוחה חלקית.

השוטרים הגיעו למקום, הקיפו את הבית, וכאשר אחד מהם הבחין בצעירה – פתח לעברה בירי והרג אותה. מתיעוד האירוע במצלמת הגוף שנשא, עולה כי השוטר לא הזדהה או הזהיר כי הוא נושא נשק. בהקלטה הוא נשמע קורא לג'פרסון להרים את ידיה – ומיד לאחר מכן ירה בה דרך חלון חדר השינה, בו כאמור שהתה עם אחיינה.

עוד בחדשות 13:

הורשעה ברצח – וזכתה לחיבוק מפתיע מאחיו של הקורבן: "סולח לה"

נתניהו על הירי בסולומון טקה: "מצר על אובדן החיים, נגיע לאמת"

מח"ש על השוטר שירה למוות ביהודה ביאדגה: "אין חשד לפלילים"

אטטיאנה ג'פרסון, נורתה בביתה על ידי שוטר
אטטיאנה ג'פרסון, נורתה בביתה על ידי שוטר | צילום: חדשות 13

השכן שהזעיק את השוטרים, ג'יימס סמית, אמר לתקשורת המקומית כי לאחר שהבחין כי דלת הבית של משפחת ג'פרסון נותרה פתוחה ולא ראה את האם ובתה החיות במקום, חשד כי התבצעה פריצה לבית – והתקשר לרשויות.

לאחר הירי מסר דובר המשטרה המקומית כי השוטר שהיה מעורב בתקרית "הגיב לאיום", אך סירב להרחיב בנוגע לאופי האיום בגללו פתח בירי לעבר הצעירה. עוד נמסר כי השוטר עבד בתחנה מאז 2018, והוצא לחופשה עד סיום החקירה בנושא.

רבים בארצות הברית קושרים בין הריגתה של ג'פרסון לפרשה שהגיעה לסיומה בשבוע שעבר, עם מתן גזר הדין של אמבר גייגר - שוטרת מדאלאס בת 31, שהורשעה ברצח שכנה בות'האם ג'ין. מהפסיקה עולה כי לפני שנה גייגר נכנסה בטעות לדירתו של הנרצח, שנמצאת קומה אחת מעל דירתה, חשבה שהוא פולש – וירתה בו למוות.

אמבר גייגר וברנט ג'ין לאחר גזר הדין
אמבר גייגר וברנט ג'ין לאחר גזר הדין | צילום: רויטרס

למרות המקרה הטראגי, אחיו של הנרצח, ברנט ג'ין בן ה-18, עלה לדוכן העדים ובקול שבור אמר לגייגר כי הוא סולח לה ואינו רוצה שתישלח למאסר. בסוף דבריו אף ביקש מהשופטת לחבק את הנאשמת.

"אני אוהב אותך כפי שאני אוהב את כולם ואני לא רוצה שתלכי לכלא. לא התכוונתי לומר זאת מול משפחתי, אבל אני רוצה את הטוב ביותר עבורך כי אני יודע שזה בדיוק מה שאחי בות'האם היה רוצה בשבילך", אמר ברנט. "אם את באמת מתחרטת – אני סולח לך. ואני יודע שגם אלוהים יסלח לך אם תבקשי ממנו".

כזכור, הרצח אירע בספטמבר 2018, כשגייגר חזרה ממשמרת ועלתה לקומה הרביעית בבניין מגוריה, כאשר היא גרה בקומה השלישית. בדירה מעליה גר בות'האם ג'ין, אך השניים לא הכירו. היא נכנסה לדירה, שחשבה שהיא שלה, וירתה בו פעמיים בחזה. לאחר המקרה, היא פוטרה מתפקידה. "מעולם לא התכוונתי לקחת חיים של מישהו חף מפשע, אני כל כך מצטערת", אמרה גייגר על דוכן העדים, "זה לא נבע משנאה, אלא מפחד".

בת 28 נורתה למוות לעיני אחיינה בן ה-8.  להרים את ידיה – ומיד לאחר מכן ירה בה דרך חלון חדר השינה בו שהתה