זעזוע באוקראינה מסרטון עריפת ראש של חייל: "הרוסים חיות"

סרטון שהופץ ברשת ביממה האחרונה מציג לכאורה חייל רוסי שעורף את ראשו של שבוי מלחמה אוקראיני. ככל הנראה, הסרטון צולם באזור העיר באחמוט שבמחוז דונצק בצפון-מזרח אוקראינה. הקרמלין: "הצילומים איומים, אך יש לאמתם". זלנסקי: "הרוסים חיות"

חיילים אוקראינים במחוז דונייצק
חיילים אוקראינים במחוז דונייצק | צילום: רויטרס

אוקראינה מזועזעת מסרטון שהופץ ביממה האחרונה ברשת, שבו מוצגת לכאורה עריפת ראשו של חייל אוקראיני על-ידי חיילים רוסים בעיר באחמוט שבמחוז דונצק בצפןו-מזרח אוקראינה. ככל הנראה, הסרטון צולם במהלך הקיץ והרצח, לפי דיווחים, בוצע על-ידי שכירי החרב של "קבוצת ואגנר".

בקרמלין אמרו כי הצילומים "איומים", אך יש לאמת אותם תחילה. מנגד, בקייב תקפו בחריפות את מוסקבה. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר: "הרוסים הם חיות וגרועים יותר מדאעש". בתיעוד נראה חייל עונד סרט זרוע צהוב, כפי שלרוב עוטים לוחמים אוקראינים. הוא נשמע צורח לפני שחייל אחר, לבוש מדי הסוואה, עורף את ראשו בסכין.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר: "איש בעולם לא יכול להתעלם מהקלות שבה החיות הללו הורגות. רוסיה תישא באחריות לכל דבר. אנו מוכרחים להביס את הטרור".

הפצצה באוקראינה
הפצצה באוקראינה | צילום: רויטרס

בישראל הגיבו גם כן על התקרית. משרד החוץ פרסם הודעה שבה נכתב: "אי אפשר להישאר אדיש מול התמונות המחרידות שפורסמו מהעיר בחמוט. מעשים כאלה הם לא אנושיים. את האחראים למעשי הזוועה האלה יש להעמיד לדין".