בספארי באפריקה, עם רובה ציד: מאסר עולם לגבר שרצח את אשתו

רופא השיניים האמריקני לארי רודולף הורשע בשנת 2016 ברצח אשתו ביאנקה בזמביה, כשמטרתו הייתה לגרום לאירוע להיראות כמו תאונה, לגבות את כספי ביטוח החיים שלה ולפתוח בחיים חדשים עם המאהבת שלו. החלום התנפץ לאחר שנשלח למאסר עולם - ונגזר עליו תשלום פיצויים בסך 15 מיליון דולר

ספארי באפריקה
ספארי באפריקה | צילום: רויטרס

רופא שיניים אמריקני בשם לארי רודולף נידון אמש (שני) למאסר עולם בבית המשפט הפדרלי בדנבר, ארצות הברית, לאחר שהורשע בשנת 2016 ברצח של אשתו בספארי בזמביה שבאפריקה בעזרת רובה ציד. לפי פרטי הדיווח בסכונות הידיעות AP, רודולף בן ה-68 ביצע את מעשיו כך שיראו כמו תאונה, במטרה לזכות בכספי הביטוח של אשתו ביאנקה רודולף בת ה-34, ולאחר מכן לפתוח בחיים חדשים עם המאהבת שלו לורי מילירון. בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט גזר על רודולף פיצויים בסך 15 מיליון דולר.

רודולף, שהורשע בהונאת ביטוח בסכום של כ-5 מיליון דולר, טען לחפותו במהלך כל המשפט, והתעקש שמותה של אשתו בזמביה היה תאונה. עורכי דינו של הגבר, דיוויד אוסקר ומרגוט מוס, מתכוונים לערער על ההחלטה: "אנחנו עדיין מאמינים בחפותו, ומצפים שהצד ייעשה בערעור". לאחר הירי, כך עולה מהדיווח, רודולף החזיר את רובה הציד שלו אל תוך הנרתיק בכדי שיראה כאליו הכדור נורה בטעות.

בפרקליטות טענו כי עונש כספי גבוה אותו יצטרך לשלם רודולף הוא עונש נדרש, בכדי להבטיח שלא ינסה לנקום או להגיש תביעות נגדיות. "הכוח שלו זו השליטה שלו", אמרו על רופא השיניים העשיר. עוד נטען כי "הרצח היה השיא של חיים שלמים בחיפוש אחר שליטה על אחרים בעזרת עושר וכוח".

ספארי באפריקה
ספארי באפריקה | צילום: רויטרס

שני ילדיהם של ביאנקה ולארי עד כה לא התייחסו לרצח באופן פומבי, אך הבת אנה-ביאנקה העידה נגד המאהבת של אביה, שנענשה גם היא ונגזרו עליה 17 שנות מאסר. עוד ביקשו הילדים חלק מהתשלום אותו צריך אביהם לשלם, ודרשו שבית המשפט יתייחס אליהם כקורבות של הונאת הביטוח.

במהלך הדיון שנערך אמש אחיה של ביאנקה טען בבית המשפט שיום אחד יעביר את גופתה של אחותו למקום אותו לא יוכל רודולף למצוא. עוד אמר ש"אפילו יהודה איש קריות לא ירצה להיות בחברתך". בעבר אמר האח כי רודולף ימות לבד, כשנכדיו לא יודעים על קיומו.

בתחילת החקירה, חוקרי המשטרה בזמביה וחוקי חברת הביטוח דווקא הגיעו למסקנה כי הירי אכן התבצע בשוגג, והכספים שולמו לרודולף. רופא השיניים נעצר רק חמש שנים אחרי מועד הרצח לאחר איסוף ראיות של ה-FBI. עוד נטען נגדו כי רימה את הלקוחות שהגיעו אליו לטיפול שיניים, וייצר צורך בטיפולי שורש שלא היה קיים קודם.