בית המשפט באיטליה פסק: שני דובים שהרגו מטיילים לא יוצאו להורג

בית המשפט ברומא קיבל ערעור של ארגוני זכויות בעלי חיים ופסק שלא להרוג שני דובים שתקפו והרגו מטיילים בצפון איטליה. ארגוני זכויות בעלי חיים עתרו לאחר החלטת הרשויות להרדים את הדובה בת ה-17 והדוב בן ה-39 שתקפו והרגו בחודשים האחרונים שני בני אדם

Screenshot 2023 07 15 122647
הדובה JJ4 שהרגה מטייל בצפון איטליה | צילום: מחוז טרנטו

בית המשפט ברומא, איטליה, פסק אתמול (שישי) שלא להרוג שני דובים שתקפו בני אדם בצפון המדינה. הפסיקה ניתנה לערעור מטעם ארגוני זכויות בעלי חיים על החלטת הרשויות להרדים שני דובים שתקפו והרגו מטיילים בשבועות האחרונים.

אחת מהן, דובה בת 17 שקיבלה את הכינוי JJ4 נלכדה לאחר שהרגה את אנדראה פאפי, בן 26, בעת שרץ באזור הרי האלפים בצפון איטליה. הדוב השני הוא MJ5 שתקף מטייל כמה שבועות קודם לכן באותו האזור. הרשויות באיטליה טענו שהפסיקה לא תואמת את החוק האיטלקי בעניין. התיק יחזור כעת לבית המשפט המקומי שם ידונו בעתירה וינסו למצוא פיתרון חלופי.

Screenshot 2023 07 15 122850
מחאה נגד הרג הדובים באיטליה | צילום: מתוך טוויטר

פאפי, שהותקף על ידי JJ4, הוא האיטלקי הראשון שנהרג על ידי דוב מזה שנים. הוא רץ במורדות של הר פלר כאשר הותקף. הדעות באיטליה חלוקות בנושא הדובים. מושל מחוז טרנטינו, מאוריציו פוגאטי, אמר לאחר הלכידה של JJ4 באפריל האחרון כי "היינו רוצים להרוג אותה במקום".

הדובה נלקחה למרכז טיפול בחיות, בעוד MJ5, דוב זכר בן 39 שתקף מטייל במרץ האחרון, נותר חופשי באזור ברנטה שבהרי הדולומיטים. עם זאת, שני הדובים עמדו בפני סכנת הרדמה עד הפסיקה. ארגוני בעלי החיים באיטליה טענו כי מדובר במין מוגן וערערו.

Whatsapp Image 2023 07 15 At 1
מטייל בצפון איטליה | צילום: הדס פרטוש, פלאש 90

שר הסביבה האיטלקי אמר גם הוא שהוא נגד הרדמה של הדובים ובשבוע שעבר הודיע שהרשויות ברומניה הסכימו לקבל אותם לשמורה של דובים חומים בשטחה. השמורה נחשבת לגדולה מסוגה בעולם עם יותר מ-100 בעלי חיים.

Whatsapp Image 2023 07 15 At 1
נופי צפון איטליה | צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90