עד 2031: נאס"א מתכננת לרסק את תחנת החלל הבינלאומית באוקיינוס השקט

בדו"ח שנמסר לקונגרס נכתב כי סוכנות האווירונאוטיקה והחלל של ארה"ב תפעיל את התחנה עד סוף שנת 2030, ואז תרסק אותה בבית הקברות לחלליות, בלב האוקיינוס. במקומה יפעלו בעתיד פלטפורמות חלל מסחריות

תחנת החלל הבינלאומית
תחנת החלל הבינלאומית | צילום: נאס"א

עתיד האנושות בחלל החיצון: סוכנות האווירונאוטיקה והחלל של ארה"ב, נאס"א, מתכננת להמשיך ולהפעיל את תחנת החלל הבינלאומית עד סוף שנת 2030, כך דווח היום (רביעי) ב-CNN. לפי הדיווח, נאס"א מתכננת לרסק את התחנה לתוך חלק מרוחק באוקיינוס ​​השקט, שידוע בתור בית קברות לחלליות ונקרא "נקודת נמו".

בדו"ח שנמסר לידי הקונגרס, תיארה נאס"א בפירוט את התוכנית המקיפה שלה להבטחת מעבר חלק מתחנת החלל הבינלאומית לכדי יעדים מסחריים, לאחר פרישת התחנה בשנת 2030.

אסטרונאוט בתחנת החלל הבינלאומית
אסטרונאוט בתחנת החלל הבינלאומית | צילום: חדשות 10

תחנת החלל הושקה בשנת 2000, ונשאה בתוכה יותר מ-200 אסטרונאוטים מ-19 מדינות שונות, שנהנו מביקורים על סיפונה - וייצגו נוכחות אנושית בחלל, לאורך קדנציות רבות. מנאס"א נמסר כי פלטפורמות החלל שיופעלו באופן מסחרי, יחליפו את התחנה הנוכחית, כמקום לשיתוף פעולה ומחקר מדעי.

תחנת החלל הבינלאומית
תחנת החלל הבינלאומית | צילום: רויטרס

לפי פיל מקאליסטר, מנהל תוכנית הטיסות המסחריות לחלל בנאס"א, "המגזר הפרטי מסוגל מבחינה טכנית ופיננסית לפתח חלליות מסחריות, שיופעלו במסלול נמוך מעל לכדור הארץ בסיוע של נאס"א. אנו מצפים לחלוק את הלקחים והניסיון התפעולי שלנו עם המגזר הפרטי, כדי לעזור להם לפתח דגמים בטוחים, אמינים ובעלות אפקטיבית - לצורכי טיסות לחלל".