רצח הישראלית באוסטרליה: תיעוד חדש מציג את דרכה האחרונה

רגעיה האחרונים של איה מסארווה נחשפו במהלך משפטו של קודי הרמן, הנאשם ברצח, שאף כתב מכתב התנצלות למשפחה ובו הביע חרטה • אביה של איה ביקש לדחות את הדיון עד שיוכל להגיע למדינה - וסורב

זמן צפייה: 00:29

הרצח המזעזע של הסטודנטית הישראלית איה מסארווה, בת 23 מבאקה אל-גרביה, שגופתה נמצאה במלבורן שבאוסטרליה בינואר האחרון, לא מפסיק להסעיר את היבשת הדרומית. תיעוד חדש שנחשף בימים האחרונים מציג את דרכה האחרונה של איה רגעים לפני הרצח, כשגם קודי הרמן שנאשם ברציחתה מופיע בתיעוד.

התיעוד נחשף במהלך המשפט נגד הרמן שמתנהל בימים אלו. לפני כארבעה חודשים הרמן הודה כי הוא אנס ורצח את מסארווה, וגזר הדין בעניינו צפוי להינתן בסוף החודש. במהלך המשפט נחשפו פרטים חדשים וקשים לשמיעה על האירוע המזעזע. בין היתר, התגלה כי היא נרצחה במרחק של פחות מקילומטר ממעונות הסטודנטים שבהם התגוררה. על פי האישום, הרמן תקף אותה בעזרת מוט ברזל וגרר את גופתה ליער סמוך, שם נמצאה למחרת כשעליה חבלות ראש קשות וכן כוויות בחלקי גופה.

כתבות נוספות בנושא >>

רצח הישראלית באוסטרליה: גופתה של איה מסארווה תוטס בקרוב לארץ

אחות הנרצחת ממלבורן ששוחחה עמה בזמן הרצח: "שמעתי אותה צועקת"

מאות בעצרת לזכר הישראלית שנרצחה במלבורן; "הרוצח צריך להיענש"

קודי הרמן, המואשם ברצח איה מסארווה
קודי הרמן, המואשם ברצח איה מסארווה | צילום: חדשות 13

בתום שימוע בן שלושה ימים שיגר הרמן מכתב בכתב ידו לבית המשפט, שבו הביע התנצלות בפני משפחת מסארווה: "לעולם לא אסלח לעצמי על מותה", נאמר במכתב. "אני מתנצל. לבתכם לא הגיע לעבור דבר כה נוראי וטראגי. אין שום תירוץ, אני לא מצפה לסליחה ואנסה לפצות על מעשיי במשך שארית חיי. אני מתפלל עבור משפחתכם בכל יום. בבקשה אל תיכנעו לשנאה כפי שאני נכנעתי". למרות ההתנצלות, התובע הצהיר בבית המשפט כי יש לגזור על הרמן מאסר עולם.

11572108 3x2 940x627
צילום: בית המשפט העליון של ויקטוריה
איה מסארווה בת ה-23 שנמצאה מתה סמוך לתחנת רכבת באוסטרליה
איה מסארווה בת ה-23 שנמצאה מתה סמוך לתחנת רכבת באוסטרליה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, סעיד מסארווה, אביה של איה, ביקש מבית המשפט לדחות את השימוע בעניינו של הרמן עד שיוכל להגיע למקום, אך השופטת דחתה את בקשתו בתואנה שהדבר ידחה את גזר הדין של הרמן לשנה הבאה. "לא אכפת לכם מבני אדם, אכפת לכם רק מהמערכת", האשים סעיד. "אני צריך להיות שם, לדבר עם השופטת, להסביר איך אנחנו מרגישים. אני צריך להיות שם בשביל הבת שלי".