ישראלי שחי בקזחסטן לחדשות 13: "בחוץ נשמעים פיצוצים, אין לנו שום קשר עם העולם"

מיכאל כגן, עיתונאי שמתגורר בעיר הגדולה אלמטי, סיפר כי שירותי התקשורת במדינה נותקו, כאשר האינטרנט והטלוויזיה לא עובדים. עוד סיפר כגן כי מערכת החינוך במדינה הושבתה על ה-17 בינואר. "אם אין צורך עדיף לא לצאת החוצה"

זמן צפייה: 05:22

המהומות הקטלניות בקזחסטן: מיכאל כגן, עיתונאי ישראלי שמתגורר באלמטי, סיפר הערב (שבת) בריאיון לחדשות 13 כי "המלחמה באלמטי נמשכת, בחוץ כל הזמן שומעים פיצוצים", תיאר כגן והוסיף: "אנחנו יושבים בבית עם חלונות סגורים, כשבמקביל אין אינטרנט וטלוויזיה. אין לנו שום קשר עם העולם".

עוד הוסיף לומר הישראלי שמתגורר בלב המהומות: "אם אין צורך, עדיף להשאר בבית ולא לצאת". כמו כן, סיפר כגן כי מערכת החינוך המדינה הושבתה עד ה-17 בינואר, כאשר לתמידי בתי הספר יהיו בחופש.

מחסום צבאי באלמטי שבקזחסטן
מחסום צבאי באלמטי שבקזחסטן | צילום: רויטרס

בתוך כך, כחלק מהניסיון של הרוסים לדכא את המחאות במדינה, הקרמלין שלח 3,000 חיילים רוסים לרחובות, זאת לאחר שנשיא קזחסטן, קאסים ג'ומאט-טוקאייב נתן באופן אישי הוראה לכוחות הביטחון ולצבא לפתוח באש נגד מפגינים שהוא כינה "שודדים ומחבלים", ואף קרא לירות בהם ללא אזהרה.

ככל הנראה, כוחות הביטחון בקזחסטן טווחו במאות מפגינים, כאשר רבים מהם כנראה מצאו את מותם, אך טרם יצאו דיווחים רשמיים ומדויקים אודות הכמות. נכון לעכשיו ישנם אלפי פצועים, כשבמקביל ערים ברחבי המדינה הפכו לשדות קרב עקב העימותים.

לבן קוג'יאשווילי עם אשתו
לבן קוג'יאשווילי עם אשתו

מוקדם יותר היום נהרג מצרור יריות לבן קוג'יאשוילי, ישראלי בן 22 שהתגורר בקזחסטן בעיר אלמטי, במסגרת המהומות האלימות שפרצו במדינה בתחילת החודש על רקע הזינוק במחירי הדלק. גם כעת נעשים מאמצים להביא את גופתו לקבורה בישראל.

לפי הערכות, קוג'יאשוילי נהג ברכבו יחד עם שני חברים מקומיים נוספים כאשר בשלב כלשהו הוא נקלע לצרור כדורים שנורה לעברו. ככל הנראה כדור אחד פגע בראשו של הישראלי וכדור נוסף בבטנו. חבריו שישבו ברכב נפצעו. קוג'יאשוילי היה נשוי לאישה מקומית ואב לבן 8 חודשים, הותיר אחריו זוג הורים, אח ואחות.