אותרה גופת צעיר ישראלי שנעלם במהלך שיט בפנמה

דובר משרד החוץ הודיע כי חיים בן ברוך, בן 31 מתל אביב, נמצא ללא רוח חיים לאחר יממה של חיפושים. הוא נעלם בעת שעשה דרכו מאיי סן בלאס לקולומביה. הודעה נמסרה לבני משפחתו

חיים בן ברוך
חיים בן ברוך | צילום: פייסבוק

גופתו של חיים בן ברוך, צעיר ישראלי מתל אביב, נמצאה (שישי) בפנמה לאחר יותר מ-24 שעות של חיפושים – כך מסר דובר משרד החוץ. הצעיר עשה את דרכו בשיט מאיי סן בלאס לקולומביה, ובמהלכו אבדו עקבותיו. בן ברוך עבד בתור מהנדס בניין ונעלם במהלך טיול שעשה בדרום אמריקה.

הדרך היבשתית בין פנמה לקולומביה אינה מומלצת לתיירים, כיוון שעוברת בין יערות שנמצאים ברובם בנוכחות ארגוני גרילה. לכן, מרבית הישראלים בוחרים לעבור ממרכז אמריקה לדרום היבשת באמצעות טיסה או שיט. השיט עצמו כולל ביקור באיי סן בלאס, שנחשבים לאחד ממוקדי התיירות הבולטים ביותר בפנמה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח בצ׳ילה: צעיר ישראלי חולץ מהר געש לאחר שנפל ונפצע ברגלו

סוף עצוב: נמצאה גופתו של הישראלי שנעדר בברלין מאז יום חמישי

טרגדיה בחופשה: ישראלי בן 59 מת בתאונת גלישה בסרי לנקה

איי סן בלאס בפנמה
איי סן בלאס בפנמה | צילום: החדשות 13

קונסולית ישראלית בפנמה, דנה ליפשיץ פועלת להשבת גופתו ארצה. הודעה נמסרה לבני משפחתו בישראל. מוקדם יותר, פרסמה אחותו פוסט ובו כתבה כי בעל הסירה שעליה הפליג דיווח כי הצעיר לא חזר לאחר עצירה באי פורבניר, וכי השאיר את חפציו האישיים על כלי השיט.

לפני כשבוע וחצי, נמצאה גופתו של יניב אברהם, בן 36 ממעלה אדומים, בבית מלון שבו שהה בברלין. זאת, לאחר שנעדר כמה ימים. ביום שני, אז פורסם דבר מותו, התברר שמשטרת ברלין מצאה את גופתו של יניב כבר ביום חמישי קודם לכן, אך עדכנה את השגרירות ואת המשפחה רק לאחר כמה ימים. נסיבות המקרה עדיין בחקירה של המשטרה המקומית.

הרצל, אביו של יניב, אמר: "אנחנו מאוד מופתעים לגלות שמשטרת ברלין מצאה את גופתו כבר ביום חמישי ועד היום לא מצאה לנכון לעדכן את המשפחה או להודיע לשגרירות שיש בידיהם את הגופה. המשפחה עברה ייסורים לאורך כל החג ולא הפסיקה לנסות ולאתר אותו. גם עכשיו אנחנו ניזונים מחצאי דיווחים ומשהו בפרשה הטראגית הזאת לא ברור. אנחנו לא מקבלים שום מידע מגורם רשמי. אנחנו מודים לכל מי שנרתם והתגייס לעזור בחיפושים אחריו". יניב החל לאחרונה לעבוד בחברת יהלומים בבורסה, והתגורר עם הוריו במעלה אדומים. הוא הותיר מאחוריו שני אחים ואחות.

לפני שנודע למשפחה על מותו סיפרה אחותו של יניב, אורטל, כי "יניב נסע לבדו ביום רביעי לפני החג, אמר לכולם שהוא נוסע ללונדון ובסוף הסתבר לנו שהוא עשה גיחה קטנה לפני כן לברלין ואחרי זה היה אמור להגיע ללונדון". את הדברים אמרה בריאיון בתוכנית "שש - אמנון לוי".

יניב אברהם ז''ל
יניב אברהם ז''ל | צילום: החדשות 13

משפחתו של יניב הצליחה לאכן את מיקומו דרך הפלאפון שלו, ביום חמישי בבוקר בתחנת הרכבת בברלין. אורטל שיתפה במידע שהצליחו לאסוף וציינה כי "הוא ישן לילה אחד במלון בברלין, משם ירד לכיוון תחנת המטרו המרכזית בערך בשעה 06:00 בבוקר ולקח רכבת. אף אחד לא יודע לאן או עם מי". אורטל הוסיפה שההתנהלות הזו לא אופיינית לאחיה, וציינה כי "הוא תמיד מודיע, מתקשר להגיד חג שמח. לא מתאים לו לנסוע ולא התקשר, בטח לא כמה ימים. כל טיול הוא שולח תמונות, סרטונים, הוא חי איתנו, הוא חווה איתנו כל רגע שהוא נהנה. אמא שלי חולה והוא לא יצר איתה קשר, זה מאוד מחשיד כי הוא יודע על מצבה והוא לא היה עושה את זה".