צה"ל שלח צוות מומחים לסייע באזור רעידת האדמה באלבניה

המשלחת, שמונה 10 חברים בראשות מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, תקבע איזה מבנים בטוחים לשימוש, וכן תמליץ למקבלי ההחלטות במדינה על הצעדים הנדרשים לניהול האסון

זמן צפייה: 00:13

דובר צה"ל מסר הבוקר (שלישי) כי משלחת של מומחים המריאה לאלבניה, כדי לסייע באזור רעידת האדמה שהכתה במדינה בשבוע שעבר. בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, גולן ואך, והיא מונה עשרה מומחים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף, שיעסקו בהערכת הנזקים, במתן סיוע הנדסי בזירות ההרס ובארגון וניהול המענה באזור האסון.

החלטה זו התקבלה לאחר הערכת מצב ושיח עם גורמים מקומיים, שהעלו כי הערכת הנזקים והסיוע ההנדסי הנם הצרכים המרכזיים להתמודדות עם האסון. על כן, משלחת המומחים תבצע בחינה מעמיקה של השטח והמבנים באזור על מנת לקבוע אלו מבנים בטוחים לשימוש, וכן תמליץ למקבלי ההחלטות במדינה על הצעדים הנדרשים לניהול האסון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשפחה של האופה המפורסמת – שהפכה להיט ברשתות החברתיות

קצב לב גבוה וטעויות בפניות: ניסוי הנהיגה הגדול מגיע לצה"ל

ארה"ב סוערת לקראת פרסום הביוגרפיה הלא רשמית של מלניה טראמפ

משלחת צה''ל לאלבניה
משלחת צה''ל לאלבניה | צילום: חדשות 13

המשלחת מצוידת בציוד טכנולוגי ומערכות בקרה שפותחו בארץ ובאוהלים חסיני מים, שנרכשו על ידי משרד החוץ עבור ממשלת אלבניה וישמשו מחסה לאוכלוסייה שהתפנתה מבתיה.

בשבוע שעבר לפחות 14 בני אדם נהרגו וכ-600 נפצעו ברעידת אדמה בעוצמה 6.4, שהכתה במערב המדינה, החזקה ביותר באזור מזה כמה עשורים. עוד נמסר כי נזק רב נגרם למבנים שונים, ההערכה היא שמספר ההרוגים והפצועים עשוי עוד לעלות.

רעידת האדמה באלבניה
רעידת האדמה באלבניה | צילום: רויטרס

רעש האדמה העוצמתי הוא השני שהכה במדינה בחודשיים האחרונים, ומקורו היה כעשרה ק"מ מבירת המדינה, טירנה. לוחמי אש ואנשי צבא עזרו לתושבים שנלכדו תחת ההריסות. אחד העדים סיפר כי דיירי האזור נטשו את ביתהם, חלקם עם תינוקות בידיים.