כמו בסרטים: חזרו ממשימה בקצה העולם - ולא ידעו על המגפה

4 חוקרים שיצאו במשלחת בחודש פברואר לאי מבודד בהוואי נדהמו לגלות כשחזרו את מה שעבר על העולם בתשעת החודשים הללו. כעת, הם מתקשים להסתגל: "ראיתי ילדים עם מסכות - זה מרגיש אפוקליפסה"

זמן צפייה: 02:30

ארבעה חוקרים שיצאו במשלחת בחודש פברואר האחרון, כשהקורונה רק החלה, לקורי אטול, מחנה קטן שנמצא באחת הנקודות המרוחקות בעולם, בקצה של איים שאינם מיושבים בצפון-מערב הוואי, לא ידעו שבזמן שהם מנותקים מהעולם, בלי טלפון וכמעט בלי אמצעי תקשורת - מתחוללת מגפה עולמית.

צ'רלס תומר, חברה במשלחת המחקר, סיפרה: "עזבתי את ניו זילנד בתקופה שבה לאיש באזור לא היה מושג על הקורונה. צפינו בכתבות בטלוויזיה ודברים כאלה, אבל יצאנו, עזבנו, וזה לא הטריד אותנו יותר מדי במהלך השהות שם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: 44% סבורים שאם יהיו בחירות – נתניהו אשם בכך

שנתיים וחצי אחרי שהדהים מדינה: מה עבר על אוניל הילד הדרוזי?

כל תושב שלישי – מובטל: כך חיסלה הקורונה את התיירות בטבריה

שהייה באי בודד
שהייה באי בודד | צילום: צילום מסך

המשימה של הארבעה הייתה עבודות שימור ותחזוקה של המערכת האקולוגית באי שנחשב לבית גידול למינים רבים של בעלי חיים וחברי המשלחת שהו בו כמעט תשעה חודשים. נעמי וורצ'סטר, מראשי משלחת המחקר, תיארה את המקום: "זה בית גידול וקינון חשוב של עופות ימיים, כלבי ים נזירי הוואי וברווזי לייסן שנמצאים בסכנת הכחדה".

לארבעה לא היה מושג מה קורה באמת בשאר העולם ואיך נראית אנושות שמתמודדת עם מגפה. הקשר היחיד שלהם עם העולם היה באמצעות טלפון לווייני שאליו אפשר היה לשלוח הודעות טקסט, מה שלא ממש שיקף את המציאות. מתיו סאנטר, ראש משלחת המחקר, סיפר: "אני חושב שקיבלתי דוא"ל מאחותי והיא השתמשה במילים 'מגפה כלל-עולמית' וחשבתי לעצמי אולי כדאי שנבדוק את זה".

חברי המשלחת שסיימו את משימתם יצטרכו כעת להיפרד מהחיבוקים והמגע, להסתגל לכללי שמירת המרחק, ההיגיינה והמסכות ולהתרגל לעולם שונה לחלוטין מזה שהותירו מאחוריהם. מתיו בוטשק, חבר במשלחת המחקר, סיפר: "דבר אחד שראיתי מבעד לחלון היה ילדים ששיחקו כשהם עוטים מסכות. הייתה לזה תחושה אפוקליפטית לגמרי".