סוריה: 53 בני אדם נהרגו במתקפת דאעש במערב המדינה

כמעט שבועיים לאחר שהכתה במדינת רעידת האדמה שהובילה לאלפי הרוגים סורים, עשרות בני אדם נוספים נהרגו בעקבות פיגוע טרור שאירע בעיר חומס. הארגון טרם לקח אחריות על הפיגוע

לוחם ארגון דאעש בעיר ראקה שבסוריה
לוחם דאעש בעיר א-ראקה שבסוריה. ארכיון | צילום: רויטרס

לפחות 53 בני אדם נהרגו אמש (שישי) במתקפת טרור לה אחראי ארגון דאעש בעיר חומס שבמערב סוריה, הנמצאת בשליטת משטר אסד ובעלי בריתו. כך טענו אמש בסוכנויות הידיעות הסוריות. כלל ההרוגים שפונו לבתי החולים בעיר, סבלו מפגיעות ראש ומפציעות חודרות שנגרמו כתוצאה מרסיסים. הארגון טרם לקח אחריות על הפיגוע.

בתיעודים שהועלו לרשתות החברתיות, ניתן לחזות במשאית שרופה, מה שעשוי להצביע על פיצוץ של מכונית תופת, אם כי בסוריה טרם התייחסו באופן רשמי לעניין. עוד אתמול, במהלך פשיטה של כוחות הצבא האמריקני בסוריה, נהרג חמזה אל-חומסי, מנהיג בכיר בארגון. במהלך הפשיטה, ארבעה חיילים אמריקניים נפצעו. יוזכר כי מתקפת הטרור במדינה אירעה כמעט שבועיים לאחר שהכתה בה רעידת האדמה הקשה, כשמניין ההרוגים במדינה עומד על לפחות 5,800 בני אדם.

הריסות בסוריה
הריסות בסוריה | צילום: רויטרס

העיר חומס, המכונה גם "בירת המהפכה" הסורית, בה התחוללו כמה התקוממויות נגד הנשיא בשאר אל-אסד, היא אחת מהערים שנפגעו בצורה הקשה ביותר כתוצאה ממלחמת האזרחים וגם כתוצאה מפיגועים חוזרים ונשנים של דאעש, שמחזיק במעין מובלעות באזור המדבר הסורי, שמתפרס בין היתר גם לאורך מחוז חומס.

לפי ההערכות השונות, בין 3,000 ל-5,000 מתושבי העיר נהרגו מאז החלה המלחמה בסוריה אי אז בשנת 2011, רובם, על ידי צבא סוריה ומשטר אסד, שבהוראתו - מטוסי חיל האוויר הסורי תקפו בעיר ללא הרף בין השנים 2012-2011. בשנת 2014, העיר שבה לשליטת הנשיא אסד.