דו"ח מודיעין: הכוחות הצבאיים הרוסיים בחצי האי קרים ממשיכים לגדול

בתמונות שפרסמה החברה הישראלית ISI, ניתן לראות כי בהשוואה לתמונות מלפני ארבעה ימים, ניכרת המשך הגדלת הכוחות בחצי האי שרוסיה הכריזה על סיפוחו. בתוך כך, משרד החוץ מודאגים מהכמות הגדולה של הישראלים שעדיין לא יצאו מאוקראינה

זמן צפייה: 01:37

דו"ח מודיעין של החברה הישראלית ISI שפורסם הערב (שבת) מתאר את בניית הכוחות הרוסיים בחצי האי קרים. בהשוואה לתמונות מלפני ארבעה ימים, ניכרת המשך הגדלת הכוחות הצבאיים. יחד עם זאת, ניתן לראות כי חלק מהכוחות נערכים מחוץ להערכות, יתכן שעל רקע תנועה בקרוב.

דו''ח מודיעין על הכוחות הרוסיים בקרים
דו''ח מודיעין על הכוחות הרוסיים בקרים | צילום: ISI

בתוך כך, במערכת הביטחון ובמשרד החוץ מודאגים מהכמות הגדולה של הישראלים שעדיין לא יצאו מאוקראינה. מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז אמר היום כי יש הסתברות גבוהה למלחמה, והשגרירות הישראלית בקייב תהיה פתוחה באופן חריג גם ביום ראשון. שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב עם סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, בוועידת הביטחון במינכן.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1902222016' autoplay='0' credit='' desc='שגריר ישראל בקייב: "אנחנו מתקרבים לנקודת הכרעה"' poster='' kid='1_pfrm3m8l' duration='199']

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי התראיין הערב לתמר איש שלום במהדורה השבת, ואמר כי כרגע השגרירות נשארת בקייב ואין החלטה לגבי פינויה. עוד אמר השגריר כי הוא מאמין שאנחנו מתקרבים לנקודת ההכרעה, וקרא לישראלים שעדיין נמצאים באוקראינה לחזור לישראל.

על שיחת הנזיפה אליה הוזמן במשרד החוץ האוקראיני בעקבות הפרסום כי ישראל פנתה לרוסיה בבקשת עזרה בפינוי ישראלים במקרה של פלישה, אמר ברודסקי כי הסביר שהשגרירות נשארת בקשר גם עם הרוסים וגם עם האוקראינים, וכי השיחה הייתה מכבדת.

נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי מבקר את כוחות הצבא
נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי מבקר את כוחות הצבא | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב נאם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בוועידת מינכן לביטחון, ואמר כי אוקראינה מעוניינת בשלום, אך הוסיף כי "אנחנו נגן על אדמתנו עם עזרת השותפים שלנו ובלעדיהם". עוד אמר הנשיא האוקראיני כי הוא וממשלתו לא נכנסים לפאניקה ולא נלחצים מההסלמה.

"אני מקווה שאף אחד לא יחשוב על אוקראינה כאזור חיץ נוח בין המערב לבין רוסיה", המשיך זלנסקי, שאמר גם כי קרים והאזורים הכבושים של דונבאס יחזרו לאוקראינה רק בכוונת שלום. עוד אמר הנשיא כי הדיווחים על תקריות פרובוקטיביות במזרח אוקראינה הם שקריים וציניים, והוסיף: "אנחנו מוכנים לדון עם רוסיה בכל פלטפורמה".