משחתת איראנית ירתה בשוגג על ספינה מכוחותיה - 19 נהרגו

אוניית קרב תקפה בטעות, במהלך תרגיל צבאי במפרץ עומאן, ספינת סיוע מצי חיל הים, שנפגעה וטבעה מיד. הצבא מסר כי 19 בני אדם נהרגו ו-15 נוספים נפצעו

זמן צפייה: 01:01

משחתת איראנית ירתה הלילה (שני) בשוגג על ספינת סיוע איראנית במפרץ עומאן, שנפגעה וטבעה מיד, במהלך תרגיל של חיל הים. 19 בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו. צבא איראן הודיע כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע וכי משמרות המהפכה יפרסמו בהמשך את כל פרטי התקרית.

İran donanması yanlışlıkla kendi gemisini vurdu.


לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"דבר מיותר": המחלוקות שסבבו את ההתבססות בלבנון ב-1985

בנט: "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין. להערכתי הוא יצטער"

העבריין ליריב שהקדיש לו שיר דרך דקל וקנין: "בקרוב אשתחרר"

ספינה איראנית יורה
ספינה איראנית יורה | צילום: רויטרס

לפני כשלושה שבועות שיגרו משמרות המהכפה של איראן לוויין צבאי ראשון לחלל, לאחר שורות ניסונות שיגור שנעשו בשנה החולפת וכשלו. מאיראן נמסר כי הלוויין, שנקרא "נור", מוקם בהצלחה על מסלולו בגובה של 425 ק"מ. השיגור בוצע ממרכז המדינה בשני שלבים, והמהלך הגביר את המתח מול ארצות הברית.

בחודש פברואר האחרון איראן הודיעה כי שיגרה לוויין לחלל - אך ללא הצלחה. גורם במשרד ההגנה הודיע כי שיגור הלוויין "זפר" בוצע בהצלחה, אך הוא נכשל בכניסה למסלול. עם זאת, הוסיף כי "השגנו את רוב יעדינו". מדובר בניסיון שיגור נוסף במסגרת התוכנית שארצות הברית טוענת כי מיועדת לפיתוח טילים בליסטיים. טהראן, עם זאת, מכחישה כי מדובר בניסיון מעין זה.

בתוך כך, בשבוע שעבר אמרו גורמים ביטחוניים כי איראן מצמצמת את כוחותיה בסוריה ומפנה בסיסים, לראשונה מאז שנכנסה למדינה. לדבריהם, בכוונת ישראל להגביר את הלחץ על טהראן עד שתצא לחלוטין מסוריה. עוד אמרו הגורמים כי "דמשק משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל".

בשנה החולפת, כידוע, חל זינוק משמעותי במניין התקיפות שיוחסו לישראל לפי פרסומים זרים. מדובר בתקיפות שמתמקדות בכוחות איראן, נעשות בעומק שטח סוריה, וגובות מחיר גם ממשטר אסד. בחצי השנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בהיקף הברחות האמל"ח מאיראן לסוריה.