"באיראן אין לאישה חופש": הנשים שנלחמות במשטר האייתוללות

לנשים במדינה יש חלק גדול בניסיונות ההפיכה נגד המשטר האיראני. הן מוצאות את עצמן בעימותים עם משמרות המהפכה ואף מגיעות למרתפי העינויים, אך עדיין ממשיכות להילחם • סאלאם איראן - פרק 3

זמן צפייה: 19:41

לנשות איראן יש חלק גדול בניסיונות ההפיכה במדינה. הן מוצאות את עצמן בעימותים עם משמרות המהפכה ומוגדרות על ידיהם כיעד ולכן, הן מוצאות את עצמן לעתים במרתפי החקירות והעינויים. עם זאת, הן עדיין ממשיכות להילחם.

סקינה חאג'יאן, פליטה איראנית, סיפרה כי "באיראן אין לאישה כבוד וחופש. היא חייבת לעטות צ'אדור, משמרות המהפכה והבסיג' יחליטו בשבילה. נשים באיראן לא רוצות חיג'אב, הן שונאות אותו, אך לא מאפשרים להן להיות חופשיות. זכויות הנשים באיראן נרמסות קשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרקליטי רה"מ צפויים לבקש לנהל את הדיון בעניינו – ללא נוכחותו

אורלי לוי אבקסיס: "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד"

ליברמן והנהגת כחול לבן נועדו: "פגישה טובה ועניינית"

אחת הנשים שניצלו ממשטר האייתולות באיראן
אחת הנשים שניצלו ממשטר האייתולות באיראן | צילום: חדשות 13

נדא אמין, עיתונאית איראנית שקיבלה מקלט מדיני בישראל, סיפרה כי "המשטר האיראני מאלץ נשים לעטות חיג'אב ולעשות כל מה שהממשל רוצה. הן עושות זאת כי הן מפחדות, אך אי אפשר לעצור את האישה הפרסייה, כי בסופו של דבר היא תמצא דרך למחות נגד הכוח שרוצה לעצור אותה".

פאטמה ובעלה הם זוג פליטים ממשפחה עם קשר הדוק למשמרות המהפכה. בעלה שירת בארגון בתפקידים שונים. באיזשהו שלב הם החליטו לעזוב את איראן. לפני שברחו ליוון, גם בהם נאלצו לעבור עינויים. פאטמה סיפרה כי "כשהשתחררתי מהכלא נתנו לי 90 מלקות בחגורה מהצוואר עד מתחת למותניים. זה חותך ישר את העור".