ארה"ב על תקרית המטוס בסוריה: היה במרחק ק"מ מכלי הטיס האיראני

הצבא האמריקני טען שבניגוד לדיווחים, ה-F-15 לא התקרב למטוס האיראני בצורה משמעותית: "פעלנו לפי הנהלים הבין-לאומיים". טהראן: נגיש תלונה במועצת הביטחון • תיעוד: רגעי הבהלה במטוס

זמן צפייה: 00:28

פיקוד המרכז של הצבא האמריקני התייחס הבוקר (שישי) לתקרית שאירעה אמש בשמי סוריה, אז דווח על מטוס קרב אמריקני שהתקרב למטוס נוסעים איראני - עד שזה נאלץ להפחית בפתאומיות מגובהו. "המטוס ביצע משימה שגרתית תחת פיקוח והיה במרחק של 1,000 מטר מכלי הטיס האיראני", כתבו בהודעה, "פעלנו לפי הנהלים הבין-לאומיים".

על פי דיווחים אחרים, המטוס האיראני נאלץ לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה הבין-לאומי של ביירות. ערוץ "אל-חדת" הסעודי פירסם תיעודים מתוך המטוס ברגעי הנחיתה, בהם שומעים את הנוסעים צורחים בבהלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקניונים ייסגרו, חופי הים יישארו פתוחים: כך ייראה סוף השבוע

המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור: 55 מפגינים נעצרו

נתניהו: "לא חותר לבחירות"; כחול לבן: "תפסיק לדרדר לשם"

מטוס הנוסעים האיראני, רגעים לאחר התקרית עם מסוק אמריקני
מטוס הנוסעים האיראני, רגעים לאחר התקרית עם מסוק אמריקני | צילום: חדשות 13

בתוך כך, איגוד התעופה האזרחי באיראן איים כי בכוונתו לתבוע את ארה"ב בבתי דין בין-לאומיים בגין "איום על מטוס אזרחי איראני והסטתו ממסלולו".

כאמור, אמש דיווח ערוץ הטלוויזיה האיראני "אל-עאלם" על מטוס F-15 של צבא ארצות הברית, אשר הגיע למרחב האווירי של סוריה והפריע לטיסה של חברת "מאהאן" האיראנית, שעשתה את דרכה ללבנון. כתוצאה מהקרבה, המטוס הפחית מהגובה שלו - מה שהוביל לפציעתם של חלק מהנוסעים.