איראן מכחישה שהחליטה לשלוח את הקופסה השחורה לאוקראינה

הרפובליקה האסלאמית חזרה בה מההודעה כי תמסור את הקופסה השחורה של המטוס האוקראיני שהופל, וטענה כי תבחן אותה בעצמה. "אנחנו ננסה לקרוא את הנתונים בעצמנו, כאן באיראן"

זמן צפייה: 03:48

איראן הכחישה היום (ראשון) כי קיבלה החלטה לשלוח את הקופסה השחור של המטוס האוקראיני, שהופל מעל שמי המדינה, חזרה לאוקראינה. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות "אירנה", טהראן תבחן בעצמה את הנתונים. זאת, לאחר שאתמול דווח בתקשורת האיראנית כי בכוונתם למסור את הקופסה לקייב.

"אנחנו מנסים לקרוא את הקופסה השחורה כאן באיראן. אם לא נצליח, נשלח אותה לאוקראינה או צרפת. אבל לא התקבלה שום החלטה לשלוח את הקופסה למדינה אחרת", נמסר בתקשורת האיראנית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעקבות הפלת המטוס: ישראלים מבטלים טיסות שעוברות מעל איראן

"המשטר הוא האויב": נמשכת המחאה באיראן עקב ההודאה בהפלת המטוס

Red Crescent Workers Check The Debris From The Ukraine International Airlines Plane, That Crashed After Take Off From Iran's Imam Khomeini Airport, On The Outskirts Of Tehran
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

ביום שישי, המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, נשא באופן נדיר נאום לאחר תפילת היום השישי במסגד בטהראן, לראשונה מאז 2012. בנאומו התייחס חמינאי להפלת המטוס ואמר כי מדובר ב"תאונה מצערת". כזכור, לאחר התאונה טענה איראן כי מדובר בתקלה טכנית במטוס, ורק ארבעה ימים לאחר מכן הודתה שהופל בשוגג מאש נ"מ. חמינאי הוסיף ש"האויבות של איראן משתמשות בתאונה כדי להחליש אותה". את טראמפ הוא כינה "ליצן", ואמר כי "הוא מעמיד פנים שהוא תומך באיראנים, אבל הוא בסוף יבגוד בהם".

ביום שלישי שעבר, נשיא איראן חסן רוחאני התייחס להפלת המטוס, שהביא למותם של 176 נוסעיו, ואמר כי זו "טעות בלתי נסלחת - כל המעורבים ייענשו". דובר מערכת המשפט בטהראן אמר כי "נעצרו כמה מעורבים בהפלת הבואינג 737".

נוסף על כך, רוחאני הבטיח כי אסון מסוג זה לא יקרה בשנית, ושההודאה בטעות של כוחות הביטחון היא "צעד בכיוון הנכון". הנשיא הוסיף כי החקירה צריכה להתנהל "בזהירות יתרה", ולדבריו, "לא ייתכן כי האשמה טיפול רק על אדם אחד". בתוך כך, מפקד צבא איראן אמר כי כעת המרחב האווירי של המדינה "בטוח יותר מבעבר".