לפני שיועברו לרוסיה: איראן החלה בתרגיל כטב"מים רחב היקף

הכוחות המזוינים של איראן ומשמרות המהפכה החלו בתרגיל צבאי שנועד לבחון את כשירותם של מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים, זאת על רקע הדיווחים לפיהם איראן העבירה כטב"מים מתוצרת עצמית לרוסים - במטרה לסייע להם במלחמתם באוקראינה

כטב"מ איראני, איראן, כלי טיס
כטב"מ איראני | צילום: רויטרס

הכוחות המזוינים של איראן ומשמרות המהפכה שלה החלו היום (רביעי) בתרגיל צבאי רחב היקפים שנועד לבחון את כשירותם של מערך הכטב"מ האיראני. במסגרת התרגיל, הכוחות הפעילו כ-150 כטב"מי סיור ותקיפה. כך דווח היום בסוכנות הידיעות "רויטרס". התרגיל מתקיים על רקע הדיווחים לפיהם איראן העבירה כטב"מים מתוצרת עצמית לרוסיה - במטרה לסייע להם במלחמתם באוקראינה.

לפי הדיווחים בטלוויזיה הממלכתית האיראנית, התרגיל צפוי להימשך עד למחר ויכסה את חופי המפרץ הפרסי ואת רוב שטחה של איראן. כמו כן, דווח כי במסגרת התרגיל, איראן תבחן את יכולות ההגנה האווירית והלוחמה האלקטרונית (ל"א) שלה נגד מל"טים של אויבותיה של איראן.

כטב''מ איראני, איראן, כלי טיס
איש דת עומד לצד כטב''מ איראני שיוטס במסגרת התרגיל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר החודש, פקידים אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות כי ברשותה של ארצות הברית מידע לפיו איראן מתכננת לספק לרוסיה מאות מל"טים, ביניהם גם כטב"מים תוקפים. עוד נמסר כי גורמים רוסים ביקרו באיראן על מנת לבחון את הכטב"מים ההתקפיים האלו. איראן הכחישה בתוקף את הדיווחים הללו ובשיחה של שר החוץ האיראני עבדאללהיאן עם מקבילו האוקראיני קולבה - האיראני טען כי מדובר בשקר ובמזימה אמריקנית.

כטב''מ איראני, איראן, כלי טיס
צילום: רויטרס

כטב''מ איראני, איראן, כלי טיס
צילום: רויטרס