דיווח בלבנון: נשיא איראן ראיסי יגיע לביקור בסוריה השבוע

העיתון הלבנוני "אל אח'באר" המזוהה עם חזבאללה דיווח כי ראיסי צפוי להגיע כבר ביום רביעי לסוריה - בביקור נשיאותי-איראני ראשון מאז 2010 במדינה. לפי הדיווח הוא צפוי להגיע עם מספר שרים ובמסגרתו יוכרז מספר החלטות הקשורות בפרויקטים בין המדינות

נשיא איראן איברהים ראיסי
נשיא איראן איברהים ראיסי | צילום: רויטרס

העיתון הלבנוני "אל אח'באר" המזוהה עם ציר ההתנגדות, חזבאללה וכן חמאס, דיווח היום (שישי) מפי מקורות יודעי דבר כי ביום רביעי הקרוב צפוי להגיע נשיא איראן אבראהים ראיסי לביקור רשמי בסוריה. מדובר בביקור ראשון של נשיא איראני במדינה מאז 2010 - טרם החלה מלחמת האזרחים. "גורם אזורי" אף אישר את הדברים לסוכנות הידיעות "רויטרס".

הביקור עצמו יימשך יומיים, כאשר צויין כי ביקור זה יהיה ביקור ראשון של נשיא איראני מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011. כמו כן, המקורות ציינו כי כותרת הביקור תהיה "ניצחון ציר ההתנגדות".

נשיא איראן איברהים ראיסי עם נשיא סוריה בשאר אסד
נשיא איראן איברהים ראיסי עם נשיא סוריה בשאר אסד

ברקע לביקור, מדינות ערביות רבות – בראשן סעודיה – התקרבו מחדש לסוריה. עוד הבהירו המקורות כי הביקור הצפוי של נשיא איראן צפוי להיות יוצא דופן מפני שבמסגרתו יוכרז על התחלת ביצוען של החלטות הקשורות בשיקום סוריה ובהשקה של מספר פרוייקטים כלכליים בין שתי המדינות.

Screenshot 2023 04 28 172523
שר החוץ האיראני בלבנון

כמו כן, הביקור של הנשיא בסוריה יכלול סיורים בשטח ונכתב כי סוגיית ציר ההתנגדות תתפוס חלקים נרחבים מהביקור – במטרה להעביר מסר לגבי המוכנות של ציר ההתנגדות ולגבי השלמת חזונו ותוכניותיו של ציר ההתנגדות.

מוקדם יותר היום פרסם משרד החוץ האיראני תיעוד של שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבד א-להיאן, מבקר בלבנון בנקודת תצפית בסמוך לגבול עם ישראל ומקבל סקירה במקום.