מפקד משמרות המהפכה באיראן: "אנו בעיצומו של עימות עם האויב"

ברקע המתיחות עם ארה"ב, טען חוסיין סלאמי, שנכנס לתפקיד בחודש שעבר, כי "איראן נמצאת ברגע הכי מכריע בהיסטוריה שלה - בשל הלחצים מצד אויביה". טראמפ: "בטוח שאיראן תרצה לדבר בקרוב"

זמן צפייה: 05:08

מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, אמר אמש (רביעי) כי "אנחנו בעיצומו של עימות עם האויב", וכי "הרפובליקה האסלאמית נמצאת ברגע הכי מכריע בהיסטוריה שלה - בשל לחץ האויב". את הדברים אמר בכנס של ה"בסיג'", ארגון מתנדבים צבאי למחצה הפועל באיראן תחת חסותו של המשטר. זאת, ברקע המתיחות עם ארצות הברית באזור המפרץ הפרסי.

במקביל, הכחיש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטוויטר כי יש עימותים בצוות החוץ שלו בנושא המדיניות בנושא איראן, והוסיף כי "אני בטוח שאיראן תרצה לדבר בקרוב".

הלילה, התייחס למתיחות שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף ואמר כי "אנו נוהגים באיפוק, למרות הפרת הסכם הגרעין על ידי ארצות הברית וחרף הסנקציות הבלתי מתקבלות על הדעת".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ברקע מהלכי ארה"ב נגד הארגון: הוחלף מפקד משמרות המהפכה באיראן

המתיחות במפרץ נמשכת: מל"טים תקפו תחנות שאיבת נפט בסעודיה

בצל המתיחות במפרץ: "ארבע אוניות הותקפו בשטח איחוד האמירויות"

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה באיראן | צילום: רויטרס

אמש, נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בתחילת השבוע דיון מיוחד בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון בנושא המתיחות במפרץ בין ארה"ב לאיראן, כך סיפרו פקידים בכירים בירושלים לחדשות 13. אחת ממטרות הדיון היתה להיערך לאפשרות של הסלמה נוספת.

הפקידים הבכירים ציינו כי בדיון עלה שאין חשש מיידי שישראל תהיה יעד להתקפה איראנית – כמו למשל ירי טילים של מיליציות פרו-איראניות מסוריה או עיראק. לדברי הפקידים הבכירים נתניהו הנחה במהלך הדיון להמשיך במעקב מודיעיני אחרי האירועים בעיראק ובמפרץ בכלל, אולם לנקוט בפעולות כדי לבדל את ישראל מהאירועים ולוודא שישראל לא נגררת להסלמה הזו.

כזכור, ביום ראשון שתי מכליות נפט סעודיות נפגעו בתקיפת ארבעה כלי שיט סמוך לאמירות פוג'יירה. שר האנרגיה הסעודי, חאלד אל-פאלח, אישר את הדברים ביום שני. לדבריו, המכליות ניזוקו באופן משמעותי במתקפה, אך לא היו נפגעים ולא נגרמה דליפה. עוד הוסיף אל-פאלח כי אחד מכלי השיט היה בדרכו להטעין משלוח נפט בנמל ראס תנורה שאמור היה להישלח ללקוחות של חברת הנפט של סעודיה, "ארמקו", בארה"ב. הוא קרא לקהילה הבין-לאומית לאבטח את הניווט הימי ובפרט של מכליות נפט.

מכל נפט של חברת הנפט הסעודית הממשלתית ''ארמקו''
מכל נפט של חברת הנפט הסעודית הממשלתית ''ארמקו'' | צילום: רויטרס

שלשום, שתי תחנות שאיבת נפט באזור ריאד הותקפו על ידי מל"טים ממולכדים. אל-פאלח כינה את המתקפה "פעולת טרור", שנועדה לפגוע באספקת הנפט העולמי. התקיפה התבצעה, לדבריו, בין 06:00 ל-06:30 בבוקר, בתחנות שאיבה של חברת הנפט הממשלתית של סעודיה, "ארמקו", המובילות את המשאב לקו הצינורות ממזרח למערב. עוד הוסיף אל-פאלח כי התקיפה מוכיחה כי יש לבלום את גורמי הטרור שמבצעים את פעולות החבלה, בהם המורדים החות'ים.

מוקדם יותר באותו יום, הודיעו המורדים החות'ים בתימן, שנתמכים על ידי איראן, כי ביצעו מתקפה על מתקנים חיוניים בסעודיה באמצעות שבעה מל"טים. רשת "אל עלאם" האיראנית דיווחה כי המל"טים תקפו שדות נפט בעיר הסעודית ינבע, 1,400 קילומטרים מגבול סעודיה-תימן. גורם בצבא תימן.

אוניות משא בנסיכות אל פוג'יירה
אוניות משא באמירות אל פוג'יירה