לפני המשחק מול ארה"ב: איראן שלחה קצינים לרגל אחר שחקני הנבחרת

ב-CNN פורסם כי על פי מקור עלום שם כי "עשרות קצינים ממשמרות המהפכה נשלחו לעקוב, לאסוף מידע ולפקח על השחקנים האיראנים", וגם "לוודא שהם לא נפגשים עם גורמים זרים". עוד דווח כי משפחותיהם של שחקני הנבחרת היו נתונות לאיומים והובהר כי אם השחקנים "לא יתנהגו באופן מכבד" במשחקים - הם יהיו חשופים למאסר

שחקני נבחרת איראן לפני המשחק מול ויילס
שחקני נבחרת איראן לפני המשחק מול ויילס | צילום: רויטרס

לקראת המשחק המתוח מול נבחרת ארצות הברית שיתקיים היום בשעה 21:00, הבוקר (שלישי) דווח ברשת ה-CNN בשפה הערבית כי משמרות המהפכה האיראניים שלחו עשרות מחברי הארגון וקצינים מטעמו לעקוב אחר שחקני הנבחרת האיראנית. כך טען בפני הרשת מקור עלום שם, אותו תיארו כמי ש"עוקב מקרוב אחר שירותי הביטחון האיראניים הפועלים בקטר".

לדבריו של המקור, "עשרות קצינים ממשמרות המהפכה נשלחו לעקוב, לאסוף מידע ולפקח על השחקנים האיראנים", וגם "לוודא שהם לא נפגשים עם גורמים זרים". עוד הוא טען כי מאמן נבחרת איראן קרלוס קיירוש, שמוצאו פורטוגלי, נפגש גם הוא עם קציני משמרות המהמפכה, אם כי לא הרחיב אודות תוכן השיחה.

לדבריו, משפחותיהם של שחקני הנבחרת האיראנית היו נתונים לאיומים מצד כוחות הביטחון האיראניים באיראן, שהבהירו להם שאם בני משפחתם "לא יתנהגו באופן מכבד" במשחקים - הם (בני המשפחה ולא השחקנים) יהיו חשופים למאסר ואיומים. בהקשר זה, יצוין כי במשחק הראשון של הנבחרת האיראנית בבית ב', 11 השחקנים שפתחו בהרכב סירבו לשיר את המנון הרפובליקה האיסלאמית, בעוד שבמשחקה השני של הנבחרת האיראנית - השחקנים שרו את ההמנון.

שחקני נבחרת איראן לא שרים את ההמנון
היו נתונים לאיומים קונקרטיים. שחקני נבחרת איראן לא שרו את ההמנון במשחק מול אנגליה | צילום: רויטרס

הגורם טען כי לאחר שלא שרו את ההמנון במשחק מול אנגליה, השחקנים זומנו לפגוש את אנשי משמרות המהפכה. הגורם הוסיף כי במהלך הפגישה, לשחקנים נאמר כי משפחותיהם יתמודדו עם "אלימות ועינויים", אם הם לא ישירו את ההמנון במשחק הבא, או אם יצטרפו למחאה פוליטית נגד המשטר האיראני.

לא זו בלבד, המקור ציין כי במשחקה האחרון של הנבחרת האיראנית מול ויילס, בו ניצחו 0:2, משמרות המהפכה שלחו מאות אנשים שיצפו במשחקים, ויביעו תמיכה "מזויפת" ברפובליקה האיסלאמית בקרב האוהדים האיראניים, כשלדבריו, במשחק היום מול ארה"ב, משמרות המהכפה צפויים לשלוח כמות גדולה יותר של אנשים, "אלפים" הוא טוען.

אין זה מחדש שאנשי משמרות המהפכה נשלחו לקטר, אם כי עד כה דווח שמטרת הצבתם באמירות הקטנה יועדה למעקב אחר אזרחים ותושבים איראניים שהגיעו לצפות כקהל במשחקי המונדיאל. לא זו בלבד, בעבר דווח כי משמרות המהפכה דרשו מהקטרים למנוע את כניסתם של אנשי תקשורת מהערוץ "איראן אינטרנשיונל" האופוזיציוני לסקר את המונדיאל - מה שלבסוף התממש, והקטרים מנעו את כניסתם למדינה.

רונאלדו מחבק את פרננדש לאחר הניצחון של פורטוגל על אורוגוואי
כריסטיאנו רונאלדו מחבק את ברונו פרננדש לאחר הניצחון של פורטוגל על אורוגוואי | צילום: רויטרס

אתמול הסתיים היום התשיעי של משחקי המונדיאל בקטר, יום שנפתח עם מבול של שערים, כשבמשחק הראשון סיימו סרביה וקמרון בתיקו 3:3 - במשחק שכלל שני מהפכים. הקמרונים כבשו ראשונים, אך הסרבים כבשו שני שערים מהירים בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ועלו ליתרון 1:2. בתחילת המחצית השנייה הם הגדילו את היתרון, אך אז הגיע תורם של הקמרונים לכבוש צמד תוך דקות ספורות - ולאזן את התוצאה.

גם המשחק השני של היום הרשתות זזו לא מעט, כאשר גאנה ניצחה 2:3 את דרום קוריאה, לאחר שהובילה 0:2 והקוריאנים השוו - אך בדקה ה-68 כבש מוחמד קודוס את שער הניצחון לטובת קמרון.

בהמשך הערב הבטיחה ברזיל את ההעפלה לשמינית הגמר, עם ניצחון 0:1 על שווייץ הודות לשער של קאסימרו בדקה ה-83. במשחק שסגר את הערב גם פורטוגל העפילה לשמינית הגמר, בזכות ניצחון 0:2 על אורוגוואי מצמד שערים של ברונו פרננדש. בזאת הגיע לסיומו המחזור השני בשלב הבתים, כאשר כל נבחרת שיחקה שני משחקים - והיום יחל המחזור המכריע שבו תיסגר רשימת העולות לשמינית הגמר.

המשחקים הצפויים היום:
17:00 - בית א' - הולנד-קטר
17:00 - בית א' - אקוודור - סנגל
21:00 - בית ב' - ויילס-אנגליה
21:00 - בית ב' - איראן-ארצות הברית