איראן מתעקשת: המטוס האוקראיני לא התרסק כתוצאה מפגיעת טיל

רשות התעופה האיראנית מסרה שהתלקחה אש בכלי הטיס לפני שנפל, ואף ציינה כי "הטייס יצר קשר עם מגדל הפיקוח כדי לחזור אך לא הספיק". הנשיא זלנסקי: "המידע שקיבלנו מארה"ב מסייע לחקירה"

זמן צפייה: 02:12

נציגי רשות התעופה של איראן ערכו היום (שישי) מסיבת עיתונאים בנושא התרסקות המטוס האוקראיני בטהראן, והתעקשו כי אינם אחראיים לכך. "המטוס לא נפגע מטיל", נמסר. "הייתה אש במטוס לפני שהוא התרסק. הטייס יצר קשר עם מגדל הפיקוח כדי לחזור, אבל לא הספיק. אנחנו נלמד את הנתונים מהקופסה השחורה, אבל לא טיל פגע במטוס".

בתוך כך, המשנה לשר ההגנה הרוסי אמר היום כי "כרגע אין מספיק ראיות כדי להאשים את האיראנים בהתרסקות המטוס". כמו כן, נציגים מארצות הברית, קנדה וצרפת יגיעו לטהראן על מנת להשתתף בחקירת האירוע, ויצטרפו למומחים האוקראינים שכבר נמצאים ברפובליקה האסלאמית. חברת התעופה לופטהנזה הודיעה כי היא משהה את טיסותיה לטהראן בעקבות המצב הביטחוני המעורפל.

בד בבד, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, והציע את עזרתו בפרשה. זלנסקי הצהיר: "המידע שקיבלנו מארה"ב מסייע לחקירה", ושר החוץ האוקראיני מסר כי "נחליט יחד עם איראן איפה תנותח הקופסא השחורה. אוקראינה תבקש פיצויים אם יתברר שאכן מדובר בטיל שהפיל את המטוס".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ר"מ קנדה: יש לנו מודיעין שאיראן יירטה המטוס • תיעוד הפגיעה

אוקראינה: "מעוניינים לחפש שרידים של טיל בזירת התרסקות המטוס"

מטוס אוקראיני התרסק בטהראן – 176 בני אדם נהרגו

Passengers' Belongings Are Pictured At The Site Where The Ukraine International Airlines Plane Crashed After Take Off From Iran's Imam Khomeini Airport, On The Outskirts Of Tehran
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

נוסף לכך, יו"ר רשות התעופה האזרחית של איראן, אמר כי "לא ניתן להוכיח את אמיתות הסרטונים המראים את המטוס האוקראיני נפגע מטיל". כמו כן, בעקבות טענות המערב כי המטוס הופל ע"י טיל איראני, בסוכנות הידיעות "אירנה" ציטטו כי שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף "הזמין נציגים מחברת התעופה האוקראינית ומבואינג, ומומחים נוספים, לקחת חלק בחקירה".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי התרחיש שכלי הטיס האזרחי הופל על ידי טיל איראני הוא אפשרי, אך עדיין לא הוכח, והוסיף כי הוא ישוחח בהמשך היום על הנושא עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו.

Red Crescent Workers Check The Debris From The Ukraine International Airlines Plane, That Crashed After Take Off From Iran's Imam Khomeini Airport, On The Outskirts Of Tehran
זירת התרסקות המטוס האוקראיני, בואינג 737, בטהראן | צילום: רויטרס

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, התייחס אמש להתרסקות המטוס האוקראיני, ואמר כי למדינתו יש מודיעין לפיו טהראן יירטה את המטוס, והוסיף כי ייתכן ומדובר בטעות. כזכור, המטוס שהמריא מטהראן היה בדרכו לאוקראינה, ומשם אמור היה להמריא בטיסת קונקשן לקנדה.

"דיברתי עם זלנסקי מוקדם יותר היום והבעתי את תנחומיי, הוא אמר לי שאוקריאנה פועלת על מנת לבצע חקירה יסודית בעניין", ציין טרודו. "הקנדים רוצים תשובות, אני רוצה תשובות והממשלה לא תנוח עד שנשיג זאת". "האיראנים אמרו שהם רוצים לשמור את הקופסאות השחורות באיראן, אבל החוקרים האוקראינים יקבלו גישה מלאה אליהן", הוסיף.

Canada's Pm Trudeau Attends A News Conference In Ottawa
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו | צילום: רויטרס

באיראן מיהרו להכחיש את דברי טרודו. דובר הממשלה האיראנית, עלי ראביי, אמר כי "כל הדיווחים על יירוט המטוס הם חלק מלוחמה פסיכולוגית כלפי איראן. כל המדינות שאזרחיהן היו על המטוס מוזמנות לשלוח נציגים ולעבור ביחד עם נציגי חברת בואינג על תוכן הקופסאות השחורות".